Skip to content

Varde ljus

22 november, 2013

Denna murrigt grå november är ju bara för deprimerande. Surfade runt på nätet och fann att det jag ville ha men tyckte var för dyrt reades ut för halva priset. Jippi – precis lagom! Beställde ena dagen och den kom nästa. Sådant gillas!

Ringblixt

Nu varde ljus ända in i minsta lilla skumma vrå! Pensén kämpar på ute på balkongen. Säden står på adventsvänt i hallens mörkaste hörn.

*imsy har roligt igen*

 

10 kommentarer leave one →
  1. 22 november, 2013 15:25

    Inte alls avis🙂 Får ta och se till att få snurr på ekonomin så att jag kan utveckla kameraförrådet. Strålande bar inköp! Ser fram emot fler fina foton från dig här i bloggen. Trevlig helg!

    • 22 november, 2013 17:04

      Jag snurrar så våldsamt med min ekonomi att den knappt existerar längre! Men vad gör väl det när man har roliga leksaker!
      Trevlig helg själv!

  2. 22 november, 2013 15:49

    Du hittar då allt! Det där är en helt ny värld för mig eftersom jag knappt har fotat med blixt, så jag har mycket att lära mig. Kanske borde börja mota in ett nytt område… Men du är företagsam!

    • 22 november, 2013 17:07

      Blixt har aldrig heller varit min grej. Men nu när jag ägnar mig en hel del åt extremmacro är det nästan nödvändigt. Så fort jag såg att det finns ringblixtar förstod jag finessen med dem. Min är absolut billigaste varianten men jag ska nog komma överens med den så småningom.

      • 22 november, 2013 18:29

        Jag såg det när jag googlade att det var bra för macrofotografering. Kul! Lycka till med fotandet!

  3. 22 november, 2013 18:18

    Jättegrattis!

    Du vet väl vilket som är världens äldsta yrke?

    När Gud sade: ”Varde ljus!”, då var ledningarna redan dragna av de pigga elektrikerna!

    Kram och trevlig helg med den nya blixten och allt!
    /Skvitt

  4. 22 november, 2013 19:15

    Tja, jag blev tvungen att köpa en ny dator istället för ett fast objektiv 50mm som jag ville, jag sysslar ju mest med porträtt och landskapsfotografering… Men min brors begravning är viktigare iaf… Grattis till den blixten, kram!

  5. 24 november, 2013 13:02

    Det kan nog vara en praktisk manick att ha till hands. Jag ska förmodligen ta foton av hibiskusfrön idag och som alltid kommer kamerans blixt att skuggas av objektivet. En ringblixt skulle skicka skuggorna åt helsefyr med ljusets hastighet! Måntro det finns såna som passar min kamera.

Kommentera

