Skip to content

Inomhus

6 november, 2013

Tisdagstemas tema genna vecka är INOMHUS. Jag tyckte inte jag hade någon nytagen bild att bidra med igår så då fick det vara med deltagandet. Sent på kvällen när jag äntligen gjorde mig i ordning för natten såg jag något mörkt ila omkring på badrumsgolvet. Fram med kameran. Trodde inte krypet skulle fastna på bild där i skumrasket men det klarade min kamera galant! Nu ser jag att det inte är en silverfisk som jag trodde utan en sådan där uschlig pälsängerlarv istället. Dem vill jag inte ha inomhus. Pälsängerjakt nästa!

Pälsänger

 

5 kommentarer leave one →
  1. 6 november, 2013 10:59

    Snyggt fångat i skumrasket! Färgerna är vackra ihop. Men jag förstår att du inte vill ha den inomhus.

    • 6 november, 2013 22:05

      Jag är förvånad att det blev så bra. Hade ju zoomobjektivet på. Den har troligen följt med balkongmattan in i badrummet.

      • 8 november, 2013 18:12

        Telet är väldigt bra att fota små ting med, man kommer lättare nära så!

  2. 6 november, 2013 13:56

    Alltid mysigt med små husdjur!😀

    • 6 november, 2013 22:06

      Ja, den gav mig ju både sällskap och sysselsättning en bra stund!

Kommentera

