Skip to content

Onsdagstema: Insats

16 oktober, 2013

Onsdag igen och temat hos Onsdagstema är INSATS. I veckan turistade jag i Roslagens ödemark och fick punktering på ett däck. Länge slet jag för att få loss den förbaskade låsmuttern. Det gick inte alls. Jag har en extraförsäkring för oförhappande bilkrångel, gratis två tillfällen om året. Det var bara att ringa efter hjälp. Så kom där så småningom bärgar-Micke och gjorde en bra insats fast han knappt heller fick loss muttern. Reservdäcket kom på. Jag vände åter till Norrtälje och hem till min svärson där mina vinterdäck förvarades. Mitt ena barnbarn gjorde en insats och följde med ut i skogen för att se om några höstkantareller börjat visa sig. Det hade de ju inte. Alldeles för torrt i skog och mark. Tillbaka till villan igen. Där hade min svärson gjort en rejäl insats och var nästan klar med att skifta till vinterdäck på hela bilen! Jag tyckte det var väl tidigt för vinterdäck men det pratas ju om snö till helgen så jag är jättenöjd med allt som hände och allas insatser!

Bärgningsbil

5 kommentarer leave one →
  1. 16 oktober, 2013 11:11

    En försäkring av det slaget är närmast en nödvändighet om man ofta ger sig ut i miljöer långt bortom allfarvägarna!

  2. 16 oktober, 2013 11:21

    Det er godt med hjælp når uheldet er ude 🙂

  3. skriveriet2 permalink
    16 oktober, 2013 14:56

    Din svärson är guld värd !

  4. 16 oktober, 2013 18:25

    En bra insats var det här. Jo men visst är det bra att vara ute i god tid med vintnerdäcken. Man blir lika överraskad varje år när snön kommer.

  5. 16 oktober, 2013 20:16

    Åhh, tack för att du påminde mig! Här pratas det oxå om snö…

Kommentera

