Skip to content

Ny felanmälan

11 oktober, 2013

Tre år tog det för Akelius att få ändan ur vagnen att justera mina ytterdörrar. Nu har jag tröttnat på den gamla kassa ugnen som inte vill baka kakor. Gjorde en felanmälan ikväll. Nu ska det bli jättespännande att se om jag får en begagnad spis från forntiden eller en ny billig av dålig kvalitet. För att få en av den kvalitet som bostadsstandarden ska ha borde vara en omöjlighet med tanke på hur andra boende fått det.

Mandelbiskvier

Det är trist när allt jag bakar blir ogräddat och uselt. Då blir garneringen bara ett hastigt hopslafande. Enda positiva med att det inte går att bjuda på de bakverk jag åstadkommer är: Jag får proppa i mig dem själv!

Intet är som väntans tider!

 

6 kommentarer leave one →
  1. 12 oktober, 2013 15:00

    Nice cakes ☸ڿڰۣڿڰۣ
    Have a nice day Greeting from Belgium
    Blog seniorennet.Be Louisette Blog

  2. 12 oktober, 2013 18:32

    Hoppas verkligen att det går fortare än dörrarna! En fungerande ugn är väl ett minikrav.

    • 14 oktober, 2013 09:41

      Idag kom en kille och vi resonerade ugn. Han förstod problemet med misslyckade kakbak så det ordnar sig så småningom.

      • 15 oktober, 2013 11:45

        Hoppas att han förstod tillräckligt bra!

      • 15 oktober, 2013 14:39

        Nja, han mätte bara snabbvärmen. Den har jag aldrig använt, det visade sig att den gick upp direkt till 175 grader istället för de 100 han ställt in. Jag föreslog att han skulle mäta över- och undervärme tillsammans eftersom det är det enda jag använder. Men det skulle ta för lång tid. En annan spis ska jag i vart fall få. Någon gång. Antingen ny av usel kvalitet eller också en begagnad av förhoppningsvis bättre kvaitet. Huvudsaken för mig är att det går att grädda småkakor i ugnen.

Kommentera

