Skip to content

Ordning

1 oktober, 2013

Tisdagstemas tema denna gång är ORDNING, något som inte råder hos mig precis. Jag håller på att rensa ur mitt hem från onödig bråte – ju mer jag rensar desto stökigare blir det. Men någon gång, kanske…

Perfekt ordning var det på Globen i helgen när Österrikiska Spanska ridskolan hade uppvisning med sina lizzipaner!

lizzipaner

Minne för livet – TACK du som bjöd!

10 kommentarer leave one →
  1. 1 oktober, 2013 09:57

    Där var det ordning i ledet!

    Jag började med mitt skrivbord igår. Hmm. Jag orkar tyvärr bara en liten stund, tänker mig att jag skulle få undan allt snabbt annars, men… sen är det bara alla andra rum kvar. Vad gör man av allt som man inte vill ha kvar?

  2. 1 oktober, 2013 10:23

    Oj, så vackert foto och männen på sina hästar och hästarna, så vackra i sin utstyrsel … toppen 🙂

  3. 1 oktober, 2013 13:01

    Tjusigt! Och läckert fotat av dig…
    Nödvändigt med ordning i det ledet…

  4. 1 oktober, 2013 17:57

    Militärisk ordning här, stiligt!

  5. 1 oktober, 2013 18:39

    Det behövs lång utbildning av såväl beidare som häst för att lyckas med något dyligt! Tjusigt värre!

    • 1 oktober, 2013 18:39

      Det behövs lång utbildning av såväl beridare som häst för att lyckas med något dyligt! Tjusigt värre!

  6. 1 oktober, 2013 20:23

    Den spanska ridskolan. Där är det nog ordning som gäller. Det var väldigt vackra hästar.

  7. 1 oktober, 2013 21:30

    Nu blir jag avundsjuk… Hade velat åka dit, men det funkade tyvärr inte. Så tack för att jag får se lite av det i alla fall 🙂 Ja de har verkligen superdresserade hästar!

  8. skriveriet2 permalink
    4 oktober, 2013 08:17

    Jag har sett dem i hemmastallet i Wien. Då var det övning och de var inte så där fint uppklädda.

  9. 5 oktober, 2013 19:10

    I love this work horses lizzipaner, white at begin life and change color after, i have see them , in Vienn

Kommentera

