Skip to content

Husmorstips

1 oktober, 2013

Jag löpte mig en bra onödigpryl idag. En sådan här uppladdningsbar fönsterputsvattensugare som ska förhindra ränder och flammor när solen tittar fram. Nu har jag provat den och tycker den är suverän: Inga blöta händer, inget vattendropp överallt, inga trötta armar och orandiga fönster. Snabbt gick det också! Nu väntar jag på att solen ska försvinna så jag kan ge mina sydfönster en omgång också!

Fönsterskrapa

Tips: Köp en!

4 kommentarer leave one →
  1. 1 oktober, 2013 15:49

    Den är suverän!! Allt annat än onödig if you ask me 🙂

    • 1 oktober, 2013 16:26

      Jag är bra på att tvätta randfria fönster men rakt inte lika bra som den där prylen! Älskar den redan efter några timmar!

  2. 1 oktober, 2013 19:24

    För att undvika trötta armar och så vidare så har jag just beställt en fönsterputsare.

  3. skriveriet2 permalink
    4 oktober, 2013 08:15

    Fönstertvätten i sig är inte så jobbig med eller utan häftig manick. Jag är också bra på att få randfria fönster med min skrapa. Det är arbetet runt omkring, som jag tycker är jobbigt, dvs att plocka undan, tvätta karmar och fönsterbräda och sedan ställa tillbaka alla blommor igen. Den där maskinen verkar bra. Jag har läst i en annan blogg, att detta är något alldeles utmärkt, som den skrivaren äger och berättat om. Kanske jag köper en så småningom.

Kommentera

