Skip to content

Varning! Köp inte USB-minne hos Clas Ohlson

24 september, 2013

Jag tar väldigt många foton och ibland får de inte plats på kamerans minneskort. Därför köpte jag ett 16 GB minneskort på Clas Ohlson.

Clas Ohlson

Jag kunde lika gärna ha låtit bli att fotografera crosstävling, sländor, havet och det mesta andra som jag förde över till USB-minnet. Var och varannan bild ser ut så här:

Clas Ohlson

 

8 kommentarer leave one →
  1. skriveriet2 permalink
    24 september, 2013 10:48

    Tråkigt. Jag köper USB-minnen hos Expert (som inte finns längre, saknad), El-Giganten eller någon fotoaffär. Jag litar inte på dem som finns hos Clas. Det är länge sedan jag konstaterade det. Bra att du varnar.

    • 24 september, 2013 11:07

      Expert hade bra prylar men sanslöst DÅLIG personal – i allafall de sista åren företaget fanns. Eller också hade jag oturen att råka på de värsta av de värsta. Clas Ohlson verkar vara värre då det inte är personal som gör fel utan inköp av usel kvalitet. Klart det måste varnas för sådan smörja!

  2. 24 september, 2013 12:10

    Så trist! De borde få betala skadestånd!!!

    • 24 september, 2013 16:38

      Verkligen trist! De borde arrangera en ny sådan crosstävling så jag kan ta om mina bilder!

  3. 24 september, 2013 13:04

    Jag använder bara sandisk.

    • 24 september, 2013 16:39

      Det gör jag med. Men denna gång var det akut läge. Hmmm… Funkar ungefär som sjukvården…

  4. 25 september, 2013 12:23

    Jag vet inte om den sortens minnen fungerar till min gamla kamera. Däremot fungerar SDH-korten och jag har en bunt i 4GB-storlek med mig. De täcker mer än väl mina behov tills jag kommer hem och kan tömma dem i datorn.

Kommentera

