Skip to content

Ska det vara fisk så ska det vara kvalitet

10 september, 2013

I många år hade vi Mickes Fisk i Bollmora,först i egen butik och under senare år inhyst hos Coop. Plötsligt ville Coop inte ha samarbete med Mickes Fisk längre. Stor sorg för oss Mickes Filsälskare. Nu har Mickes Fisk flyttat in i fina lokaler alldeles intill det nya Willys i Port73, Haninge. Jag gjorde mitt premiärbesök på båda ställena idag.

Willys tycker jag såg ut som alla andra Willys. De hade allt jag skulle ha. Halvaprisetgrädden fick jag betala fullpris för och cigarettpaketet tillskansade sig någon långfingrad person. Inte hela världen – grädde skulle jag ändå ha och nu bjuder jag gärna den långfingrade på snabbare väg till kyrkogården… Själv mumsade jag på ett nikotintuggummi och det gick väldigt bra!

Mickes Fisk

Mickes fisk har fått de mest tjusiga lokaler! Välsorterat utbud och, som vanligt, trevlig personal! Jag köpte mig en lax på ca 3,5 kg. Egentligen skulle här vara en bild på den med, men…

… när jag kom hem och skulle fotografera fisken innan styckning såg jag att det var hög tid att frosta av frysen. Inget kul göra, men med utblåset på min gamla dammsugare var det gjort på 20 minuter! Nu vilar laxen i kylen medan frysen får hämta sig från chocken tills i morgon.

En riktig och välskött fiskaffär blir alltmer sällsynt. Vi har tur som fått tillgång till Mickes Fisk igen!

 

One Comment leave one →
  1. 12 september, 2013 09:25

    Bra reportagebild!
    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

