Skip to content

Phu!

3 september, 2013

Idag vaknade jag 04.20, studsade hurtigt ur sängen och började rätt omgående med fönsterputs m.m. Sedan blev det en trevlig promenad på några timmar i Tyresta nationalpark.

Tyresta

En del träd stod rent livsfarliga och lutade sig över stigen. Detta hade inte mycket fäste kvar på marken och lutade sig gnisslande mot en klen björk.

Tyresta

I våtmarkerna vid bäverns pampiga dammbygge flög mängder av sländor snabbt omkring.

Bäverdamm Tyresta

Solen stekte och gjorde vattnet glittrande blått.

Tyresta

Nu har jag träningsvärk i både armar och ben. Kvällen får gå i lättjans tecken.

 

4 kommentarer leave one →
  1. 4 september, 2013 08:44

    Fönsterputs och långpromenad, kan tro att det känns i kroppen! Att du hade kameran full med fina bilder med dig hem ser jag också. Flygande sländor…

    • 5 september, 2013 09:24

      Jag gillar att försöka fånga sådant som flyger. Ibland lyckas det något sånär…

  2. 4 september, 2013 13:03

    Det blev en omtumlande promenad med många intressanta foton.🙂

    • 5 september, 2013 09:27

      Mest gillade jag snoken som oblygt simmade i ett dike. Tyvärr var det lite väl mörkt där. Jag ska återvända med ett annat objektiv för att kunna fånga det stiliga bäverbygget på ett bättre sätt. Tidigare har jag bara sett ensamstående hyddor, aldrig en hel vall!

Kommentera

