Skip to content

Övergiven

20 augusti, 2013

Temat hos TisdagsTema denna gång är ÖVERGIVEN. Längst norrut på Öland på Trollskogens strand ligger denna gamla skuta övergiven av  dess besättning efter någon katastrof till havs för något sekel sedan. Helt övergiven är den ändå inte eftersom mängder av turister beser vraket på sin vandring på Trollskogens udde.

2013 08 10_2125web

TisdagsTema

 

11 kommentarer leave one →
  1. 20 augusti, 2013 10:07

    Jag undrade vad det var för koja, när jag såg bilden. Lustigt, innan jag klev upp lyssnade jag på Robinson Crusoe för att höra om den passar livsnjutarna och där var det visst nåt vrak, vill jag minnas!

    • 20 augusti, 2013 21:50

      Dina livsnjutare skulle säkert uppskatta denna ”koja”!

      • 21 augusti, 2013 09:16

        Det skulle de med största säkerhet!

  2. Vespa Vulgaris permalink
    20 augusti, 2013 10:46

    Jag förstår inte varför jag inte lyckats ta mig till Trollskogen trots att jag varit ganska många gånger på Öland…

    • 20 augusti, 2013 21:52

      De flesta hamnar väl på Bödastranden… Där blev det endast ett kort stopp med bad, hela Öland skulle ju beskådas på bara några dagar.

  3. 20 augusti, 2013 13:45

    Vilken vacker bild på ett spännande gammalt vrak. Tänk om vraket kunde tala och berätta sin historia för oss…

    • 20 augusti, 2013 21:53

      Det fanns uppgifter om dess historia men de pappren har jag inte tagit in från bilen än. I vart fall sätter sådana här gamla vrak fart på fantasin!

  4. 20 augusti, 2013 15:25

    Så tur att dessa förbipasserande fann den lilla skeppsbrutna
    båten så att den inte kände sig så övergiven….

    • 20 augusti, 2013 22:09

      Faktiskt så vimlade det av tyska och holländska turister. Bara besättningen som övergivit den, då…

  5. 20 augusti, 2013 22:34

    Allt handlar väl om man ser sig som en del av ett kollektiv eller inte? Jag själv ser en massa brädor som sluter sig samman i ett brädkollektiv och utestänger andra. De kallar sig ”övergivna” men det är de själva som överger, jävla brädor!
    Mobbarbrädor är det värsta som finns!

    • 21 augusti, 2013 21:15

      Hahaha, Anna, du är en mästare att se det andra inte ser!
      Bort med alla mobbarbrädor!

Kommentera

