Skip to content

Hälsosam

13 augusti, 2013

Temat hos TisdagsTema denna gång är HÄLSOSAM. Min vistelse på Öland (kom hem igår) var synnerligen hälsosam för kropp och själ.

Ölands raukar

TisdagsTema

17 kommentarer leave one →
  1. 13 augusti, 2013 07:31

    Ser underbart och just hälsosamt ut… Plötsligt vill jag ha ledigt ett tag till och åka till Öland; fin bild!

    • 13 augusti, 2013 07:43

      Tur med vädret gjorde vistelsen extra hälsosam. Öland nerifrån och upp och kors och tvärs. Även jag vill åka dit igen! Men det får bli en annan gång. Hoppas jag!

      • 13 augusti, 2013 20:18

        Härligt med bra väder, det gör så mycket!🙂

  2. 13 augusti, 2013 07:38

    Jo, det är en fin bild. Det måste väl ha blivit några fler när du var där. Kanske man kan få se?

    Kram!
    /Skvitt

    • 13 augusti, 2013 07:44

      Hahaha! Vänta du bara!!! Jag ska belamra bloggen med Ölandsbilder!

      Kram!

      • 13 augusti, 2013 07:46

        Gôtt!
        Ja, alltså om du inte överdriver. Du kan ju klassas som belamringsterrorist!🙂

        Kram!
        /Skvitt

      • 13 augusti, 2013 07:53

        Belamringsterrorist låter piffigt! Det ska jag bli!!!

        Kram!

  3. 13 augusti, 2013 07:51

    Länge sen jag var på Öland. Får lust att åka dit när jag ser din karga fina bild. Så hälsosamt för själen att vara ute i naturen🙂

    • 13 augusti, 2013 07:57

      Jag har inte varit där sedan 1973 och då råkade det bli varmaste sommaren på 200 år. Vistelsen blev kortvarig eftersom det inte gick att sova ens utomhus i värmen och skinnet stektes på nolltid. Kunde inte ha kläder utan fick åka hem till Stockholm iförd endast bikini och kunde inte luta sönderbrända ryggen mot ryggstödet i bilen. Gjorde viss uppståndelse när jag tankade på nattöppna macken i Norrköping…

      Denna resan blev bra mycket bättre. Väldigt hälsosam!

  4. Vespa Vulgaris permalink
    13 augusti, 2013 08:34

    Öland är fågelskådarparadis för mig🙂

    • 13 augusti, 2013 08:36

      För mig med! Ottenby fick flera besök av mig!

      • Vespa Vulgaris permalink
        13 augusti, 2013 08:36

        Såg du någon spännande då?

      • 13 augusti, 2013 08:43

        Jag är inte så insatt i fågelarter än men tog väldigt många bilder. Ska reda ut vad det är så småningom. Mitt mesta intresse just då fångade mängden av sälar som vilade på stenarna mot öster. Fotograferna med stooora kameror stod samlade runt ett buskage. Där skulle finnas en sällsynt ljusbrun liten fågel med röd ring runt ögat. Sandlöpare tror jag de sa att det var. Jag såg den inte. Tyvärr!

  5. 13 augusti, 2013 09:18

    Oh, Öland, vacker bild från en vacker ö! Det som är gott för själen är gott för kroppen. Jag antar att du avnjöt en del hälsosamma bad, tog en hel del hälsosamma steg både här och där, åt många hälsosamma måltider med livgivande dryck, insöp den hälsosamma havsluften, samlade på intryck och lät dem göra avtryck både i kamera och själ.

    Här och nu bestämde jag mig för att jag måste se den halva av ön som jag har kvar att se.
    Helst snart.
    Kram, Imsy.

  6. 13 augusti, 2013 09:36

    Där har du åstadkommit en fin landskapsbild! Fotot är helt enligt Scott Kelby: Digital fotografi, sid. 65! Har du den boken?🙂

  7. 13 augusti, 2013 11:15

    Oh ja naturliv är hur hälsosamt som helst. Det gillar jag.

  8. 13 augusti, 2013 19:38

    Sommar, sol och hav. Vilken härlig bild och bra tolkning av temat.

Kommentera

