Skip to content

Morgonsolen strålar på fel ställe

15 juli, 2013

Morgonsolen redan strålar – inte så högt på himmelen men rakt in mellan springorna runt hela min ytterdörr (se bilder). Mitt på dagen strålar solen likadant in runt min balkongdörr i andra änden av min lägenhet. Tillsammans med för kraftigt utsug i badrumsventilationen är det inte undra på att det är fullt drag hos mig!

2013 07 14_1027crop-horz

Ja, ja – det var bara tre år sedan jag började försöka få detta åtgärdat! Både förvaltare och snickare och ventilationsgubbe (?) var här och kollade eländet men ingenting hände.

Nu har jag felanmält eländet igen. Tänker slippa ha en fjärde frusen höst/vinter/vår och som nu 2013 faktiskt en frusen sommar (!!!) också.

Fortsättning LÄR ju följa…

 

NF_INS~1

7 kommentarer leave one →
  1. 15 juli, 2013 10:38

    Tillåt mig att svara med ett kraftigt drag av ironi.
    Du kommer nog få en extra hyreshöjning på grund av ökat bovärde eftersom din bostad försetts med så förträfflig inbyggd luftkonitionering att du fryser i sommarhettan.

  2. 15 juli, 2013 18:53

    Send instructions!! I need to know how to freeze in summer heat!! 🙂

    Good photos, though.

  3. 15 juli, 2013 20:14

    Sorry, I put the incorrect link to my post. It should work now via this comment.

  4. 15 juli, 2013 20:15

    Da får du i alle fall luft nok? Kanskje til overmål?
    Flott bilde 🙂
    Ha en fin kveld 🙂

    http://www.starbear.no/mormor/2013/07/15/nf-inspiring-photography-55-catching-the-light/

  5. 15 juli, 2013 20:19

    Du fick i alla fall en bra temabild!

  6. 15 juli, 2013 22:36

    I love the triptych effect, but I wonder where the original images came from…

Kommentera

