Skip to content

Inte undra på att bilister ratar Öresundsbron

11 juli, 2013

DN skrev nyligen att bilister ratar Öresundsbron för fjärde året i rad. Inte undra på det – de som fått sina bilar förstörda av färgsprut vid underhåll av bron får nobben på det mest bedrövliga sätt för ersättning för skadorna.

”Inga nya omständigheter har tillkommit” skriver de som skäl för att slippa betala självrisken för den drabbade. Naturligtvis har inga nya omständigheter tillkommit – den som får sin sprillans nya Volvo besprutad med färg gör ju knappast om misstaget att åka den vägen IGEN!

Jag tyckte faktiskt det var lite kul att läsa det brev som skickats till den drabbade. Det var ju precis vad jag råkade ut för när jag försökte få hjälp av Hyresgästföreningen då jag för ett par vintrar sedan hade endast 16 grader inomhus. Jag vände mig allt högre upp och till slut till ”högsta hönset” och blev gruvligen utskälld av den lägre tjänstekvinnan. Typiskt lägre-tjänstemanna-beteende!

Den summa för självrisken den drabbade vill ha av Öresundsbrons ledning är en pytteliten skitsumma för dem. Ändå ska det snålas…

….

Funderar…

Månntro att det går så dåligt för Öresundsbron att de inte har råd att betala sina försäkringspremier för skador som orsakas av deras anställda eller underhuggare… Det verkar nästan så…

Håhå jaja…

 

 

 

No comments yet

Kommentera

