Skip to content

Onsdagstema/imsy

10 juli, 2013

Temat denna vecka hos Onsdagstema är BESÖKSVÄNLIGT. På väg hem från midsommarfirande i Dalarnas hjärta gjordes ett stopp vid strutsfarmen strax söder om Borlänge. Mycket besöksvänligt för bilburna förbipasserande, endast en liten sväng från riksväg 70, gott om parkeringsplatser, café och produktbod, omedelbar närhet att komma de ståtliga djuren inpå skinnet.

Stora Tuna kyrka

Stora Tuna vackra kyrka gör sig bra där i bakgrunden. Den svarta strutsen till vänster kan man väl kalla en riktig kyrktupp! Synd bara att han inte ville sträcka på halsen…

Strutsfarm Borlänge

log_onsdagstema

 

 

11 kommentarer leave one →
  1. skriveriet2 permalink
    10 juli, 2013 09:53

    Roligt att ni uppskattade besöket. Lite synd var det, tyckte jag, att det var så få strutsar ute i hagarna. De flesta var ju inomhus denna dag.

    • 10 juli, 2013 09:58

      Vi kom väl lite för tidigt på dagen. Men vilka skojiga bilder jag fick på alla långhalsar där inomhus! Jag är så nöjd så!!!

  2. 10 juli, 2013 10:10

    De ser ganska godmodiga ut de där fåglarna men att de verkligen är på det viset kan man inte vara säker på, speciellt inte om de får för sig att de är hotade av ens besök.

    • 10 juli, 2013 10:13

      Jag höll mig på strutshalslängds avstånd och lite till för säkerhets skull. Vissa av dem blängde ilsket på mig…

  3. 10 juli, 2013 10:24

    Trevliga bilder och en fin miljö. Maffiga fåglar.

  4. 10 juli, 2013 10:50

    Bild nr 3 blir min favorit i denna strutsiga serie..helt underbar liten struts.

  5. 10 juli, 2013 10:52

    Det här var ett fint utflyktsmål. Bilderna är ljuvliga och bild tre och den sista är mina favoriter.
    http://karingafallan.blogspot.se/2013/07/besoksvanligt.html

  6. 10 juli, 2013 15:38

    Vilken strutsparad du bjuder på! Underbara bilder! Bild nummer två blir min favorit men det var svårt att välja!

  7. 10 juli, 2013 16:30

    Inget ställe jag jag skulle besöka frivilligt, tycker strutsar ser läskiga ut.

  8. 11 juli, 2013 21:44

    Vilka härligt underbara bilder, Imsy! Jag dröjde med att kommentera för jag kunde bara se första bilden på torpet, men nu är jag i stan och mellanlandar några dagar. Verkligen läckra strutsbilder! Ditt långa-hals-perpektiv är suveränt!

Trackbacks

  1. Livet rör på sig.. | MOGIS BUBBLOR

Kommentera

