Skip to content

imsy som larvig

6 juli, 2013

Jag skulle försöka slå ner ett nässelsnår med lie. Projektet kom av sig helt när jag såg mängder av puppor överallt. Jag blev helt larvig då jag rusade in i de brännande nässlorna med kameran i högsta hugg.

puppor

Oj, oj, OJ så larvigt där var! Stora feta larver precis överallt!

larv

Undrar vad det månne bliva av de läckra snyggingarna!

larv

Nässelsnåret med dess invånare får vara ifred för lien så jag får se vad det kan bli av dem så småningom.

 

5 kommentarer leave one →
  1. skriveriet2 permalink
    6 juli, 2013 11:28

    Inte kan man ha ihjäl levande djur inte! jag skulle också ha lämnat larverna i fred. Nässelfjärilar blir det av se larverna så småningom, om jag får tro min insektsbok.

  2. 6 juli, 2013 19:57

    Isch, jag är egentligen rätt OK med kryp. Fast inte om de är för många, kommer för nära, bits, eller är en spindel eller en fjäril… Jag hade nog inte rusat in med kameran, jag hade rusat därifrån i stället och överlåtit åt någon annan att slå… Tur att du är kaxigare än mig!

  3. 7 juli, 2013 08:44

    När larverna förpuppat sig och sen kommit ut som nya fjärilar kommer din trädgård att vara översållad med påfågelögon! Det blir en syn att minnas!

  4. 7 juli, 2013 13:13

    Jag tycker att larverna var rätt snygga.
    Men annars är jag helt emot larv.

  5. 11 juli, 2013 12:02

    Får gåsrysningar av bilden (jag som ”hatar” allt slingrande..) men ändå kan
    jag fascineras av dina bilder inte bara dessa ”larviga” utan de andra också..

    Kram från Mogi

Kommentera

