Skip to content

Moderskeppet tipsar om fuskmacro

3 juli, 2013

Jag går ju och trånar efter ett macroobjektiv. De är så gräsligt dyra att jag tagit till alla möjliga knep för att komma riktigt nära de små ting jag vill ha närbild på.

Nu tipsar Sanna på Moderskeppet om hur man kan fuska sig till macrobilder.

Jaha, ja. Nu har jag något att roa mig med!

 

2 kommentarer leave one →
  1. 3 juli, 2013 09:40

    Jag tycker det är för dyrt att köpa ett macroobjektiv..så jag ska istället satsa på att köpa mellanringar. Visst skärpedjupet otrolig litet men så får det bli ändå..hade mellanringar till min analoga systemkamera och de fotade jag mycket med.

  2. 3 juli, 2013 12:20

    Verkar roligt men bökigt!

Kommentera

