Skip to content

imsy fryyyser!

2 juli, 2013
Ny felanmälan till Akelius om draget i min lägenhet. Jag tycker det är ett oansvarigt slöseri med våra hyrespengar – eller hur, Hyresgästföreningen?! – att under hösten/vintern 2012 göra en dyr OVK (Obligatorisk ventilationskontroll) och sedan omgående vara där och fingra och ställa om alltihopa igen! Taskigt mot de av oss hyresgäster i smålägenheterna också som får frysa inomhus trots sommar där ute!
……………………………………….
Ventilationen i min lägenhet är fortfarande på tok för kraftig. Iskalla vindar oavsett hur jag ställer sängen i sovrummet trots sommarvärme ute. Efter obligatoriska ventilationskontrollen i höstas var ventilationen OK – det borde inte vara alltför svårt att återställa värdena som de ska vara!
………………………………………
Jag vet ju redan sedan tre års erfarenhet hur det kommer att bli efter denna anmälan: Ventilationen kommer att ökas på och jag m.fl. får frysa ännu mera.
Ja, ja – håll på du där borta…. Så småningom stupar du på eget grepp.
No comments yet

Kommentera

