Skip to content

Jag gillar…

27 juni, 2013

… midsommar i Dalarna där min bror spelemannen filar på sin fela.

Midsommar

8 kommentarer leave one →
  1. 27 juni, 2013 21:53

    Dalarna är något speciellt vid midsommartid. Jag var uppe i Idre och njöt av livet ute i vildmarken.

    • 28 juni, 2013 20:50

      Vildmark var det i dalabyarna också: Tjo så folk flängde omkring runt majstängerna!

  2. 27 juni, 2013 21:58

    Midsommar är en underbar helg.

    • 28 juni, 2013 20:52

      *pekar nedåt mot Anna* Ja underbar – utom för leksingarna i år, de hade verkligen pissigt, regnet bara öste ner när det var dags för festligheterna där.

  3. 27 juni, 2013 23:09

    Nej jeanette, midsommar är en av de pissigaste högtider som finns!
    Anser jag.

    -Men vet ni vad Bela Bartoks japanske fiollärare sa till honom när han inte hade övat på sin fiol tillräckligt?
    -Du måste spela mela fela Bela!

    Tackar för applåderna. Den har jag kommit på själv.

    • 28 juni, 2013 20:53

      *pekar upp mot Jeanette* Stämmer vad gäller Leksand som du ser.

      *stående ovationer*

  4. 28 juni, 2013 20:02

    Vilken av dem på bilden är din bror? Förstår att du gillar att ha en speleman i släkten!

    • 28 juni, 2013 20:56

      Hattgubben är min bror. Han skrek aldrig som baby – bara nynnade och lalaa-ade.

Kommentera

