Skip to content

Trött på skiten

14 juni, 2013

Tänk att man ska behöva klaga om samma sak år efter år efter år efter år! Nu har jag tröttnat rejält. Ingen förbättring blev när jag felanmälde ventilationen till Akelius för tre veckor sedan. Inte kunna använda sovrummet ens i mitten av juni för att det blåser iskalla vindar är bara för mycket!

Hej, ventilationen i min lägenhet är fortfarande för kraftig: Draget i sovrummet är sådant att hur jag än vänder sängen och vindskyddar blåser det iskallt. Duschdraperiet går till anfall när jag duschar. Det fungerade bra och var dragfritt en tid efter OVK-n. Eftersom ventilationssystemet är centralstyrt borde det enkelt gå att återställa till det läget igen!

Varför låta göra en dyr OVK (Obligatorisk ventilationskontroll) när man ändå inte håller tassarna borta från ventilationsinställningarna efteråt?!!!

Bah!

 

6 kommentarer leave one →
  1. 14 juni, 2013 09:21

    Jag häpnar. Är det fortfarande så illa? Kan det vara så att det inte går att få bra i alla lägenheter med det fläktsystemet, nån kanske har klagat, man har ändrat och så har du drag igen?

    • 14 juni, 2013 09:28

      Ny lägenhetsförvaltare igen. Den vi hade sista året var i allafall byggnadsingenjör och begrep sig på byggnader. Huset är inte byggt för tvättstuga i källaren där inget fönster finns att vädra ut fukt med. Då klämmer de till och höjer ventilationen rejält i hela huset. Ventilationen går att reglera i alla lägenheter utom i dem som ligger som min. Akelius säger att de inte gör så men draget talar sitt tydliga språk.

      • 14 juni, 2013 09:33

        De får väl komma och stå i draget och känna hur det blåser!

      • 14 juni, 2013 09:39

        Det har jag försökt med. De blir bara förskräckta när jag föreslår att de ska försöka tillbringa en natt i min säng.

        Kan du begripa?!

  2. 14 juni, 2013 10:19

    Om du öppnar fönster och balkongdörr nu på sommaren när det är varmt ute natt och dag lär detta ändra på hur blåsten inne rör sig. Det borde ge dig lite lä på något ställe. Jag har balkongdörren vidöppen nu och temperaturen inne sjunker inte under 20°C på natten och håller sig skön och sval på dagen.

    • 14 juni, 2013 10:27

      Jag vet. Får göra så mitt i iskalla vintern också. Men jag vill kunna stänga ute måssskrik, trafikbuller och andra störningar ibland. Frysa eller ha tyst är mina enda val. Sommarvärmen låter vänta på sig också. Kanske kan jag stå ut med detta eviga fläktande när den förhoppningsvis kommer.

Kommentera

