Skip to content

Höjden av falskhet

14 juni, 2013

Höjden av falskhet upplevde jag på min dotters begravning för en vecka sedan.

Hennes ord och det som skedde i min närvaro, speciellt sista gången vi träffades några dagar innan dödsfallet, förmedlades av begravningsofficianten men då precis omvänt.

Jag kan leva med min sorg. Kan du leva med dina lögner?

 

13 kommentarer leave one →
  1. skriveriet2 permalink
    14 juni, 2013 16:36

    Hon måste ha lyssnat dåligt vid planeringen. Oförlåtligt och oacceptabelt.

    • 15 juni, 2013 14:20

      Hon lyssnade helt rätt. Superduperbra officiant.

      • skriveriet2 permalink
        17 juni, 2013 22:36

        Då förstår jag inte ditt inlägg.

      • 18 juni, 2013 08:15

        Det räcker om de som ska förstå förstår.

  2. Yvonne permalink
    14 juni, 2013 17:36

    Jag är inte så insatt, men det är sorgligt om begravningsofficianten förmedlat en tanke, en känsla eller andra händelser som inte alls stämmer överens med hur man som anhörig hade önskat gällande förmedling av budskap i någon form. Det är mycket riktigt (som tidigare kommentator säger) oförlåtligt och oacceptabelt om så är fallet. För övrigt kändes det bra att få vara hos Aicha en stund i fredags.

    • 15 juni, 2013 14:21

      Hon förmedlade precis vad som sades till henne.

  3. 14 juni, 2013 22:01

    Men så tråkigt, Imsy! Det är ju så viktigt att det blir rätt!

  4. 14 juni, 2013 22:52

    Oj. Sorg och sen en begravningsakt som blev en kränkning. Har inga ord. Bara medkänsla.

    • 18 juni, 2013 08:17

      Njaäe, inte kränkning egentligen. Men tack ändå, Kyrkis!

  5. 15 juni, 2013 16:55

    Är det alltså någon som gett felaktig information till officianten?

Kommentera

