Skip to content

Förvirrad

1 juni, 2013

Jag trodde det var jag som var förvirrad igår när jag försökte rensa bort foton från datorn. Ju mer jag rensade desto mindre utrymme blev det på hårddisken. Gav upp när risken att spränga hårddisken nästan var nådd.

Idag tog jag nya friska tag. Då visade det sig minsann att det inte alls var jag som varit förvirrad – det var den sakramentskade datorn! För varje foto jag tog bort lade datorn in både en och två kopior!

Nu gör jag ett nytt försök. Men inte ökar utrymet på hårddisken!

Något är lurt.

 

3 kommentarer leave one →
  1. 1 juni, 2013 18:14

    HAR hänt mej också, ganska nyligen – men nu har jag fått hjälp med att städa bort alla dubletter och annat onödigt. Datorn höll på att dö, men efter intensivvården funkar den tillfredsställande igen🙂

    Ha det gott

    Kao

  2. 1 juni, 2013 22:11

    Åh det är kanske därför min blogg snart är överfull. Men jag har ju startat en ny blogg som jag knappt hann att vara på innan jag fick sluta skriva ofrivilligt..jag hällde kaffelatte över min laptop som tyvärr inte gick att rädda😦 Nu har jag fått låna en gammal laptop av min dotter efter 3 månader utan.

    Nu har jag massor att läsa igen här i bloggbyn

    ottokram

  3. skriveriet2 permalink
    3 juni, 2013 09:48

    Det där med kopieringen har hänt mig också. jag tog bort eller flyttade bilder och andra filer och det kom kopia på kopia på kopia. Jag lyckades bli av med fenomenet, men minns inte hur jag gjorde.

Kommentera

