Skip to content

Vill ha!

21 maj, 2013

Jag fick låna ett macroobjektiv av vänliga Anette. Tyvärr blåste det ute så jag fick inte den skärpa på blommor och sådant vackert jag försökte lära mig macrofotografera. Denna spindel satt vänligt stilla och poserade. Jag försökte få skärpan på ögonen men det ville sig inte riktigt.

spindelweb

Synd att macroobjektiv är så dyra – vill ha!!!

 

4 kommentarer leave one →
  1. 21 maj, 2013 15:29

    Håller med! Vill också ha!! 🙂 Men det är lite svårt att motivera kostnaden för tillfället… får nöja mig med mitt nya Tamron 18-270 så länge och so far är jag väldigt nöjd med det.

    Läcker bild på spindeln även om det är ibland de mest obehagliga saker jag ser på bild.. isch 🙂 Men de är fascinerande ändå!

  2. 21 maj, 2013 16:59

    Hur dyra är de? Läcker bild fick du på lille långben!

  3. 22 maj, 2013 13:31

    Ja ja vill också ha fast jag inser problematiken om fokus hamnar fel. Man har möjligheten att lägga fokus exakt rätt på tiondelen av millimetern men sen får varken kamera eller motiv röra sig det allra minsta. Kameran kan fixeras i stativ och fjärrutlösas för att undvika vibrationer … men spindeln?

  4. skriveriet2 permalink
    23 maj, 2013 11:03

    Sonen har ett makroobjektiv som jag får låna, om jag vill. Stativ behövs och exakta inställningar. Jobbigt. jag har nog inte tålamodet att hålla på med det. Mitt vill ha är ett teleobjektiv. Det har jag önskat mig hela livet. Har hunnit slita ut några systemkameror men aldrig hunnit skaffa Objektivet. För dyrt. Häftig bild på spindeln!.

Kommentera

