Skip to content

Om inget är som det ska

18 maj, 2013

Om inget är som det ska och man tror att det ska bli kan man i vart fall lita på naturen. Våren prunkar nu vackert utanför mitt fönster.

Vår

I mörka skogen blommar harsyran.

Harsyra

I skogsbacken fann jag liljekonvaljer.

Liljekonvaljer

Något som gjorde mig lite extra glad var att träffa mina vänner hackspetten…

Hackspett

… och nötskrikan. Jag har varit orolig att de inte skulle klara den långa snörika vintern.

Nötskrika

 

5 kommentarer leave one →
  1. 18 maj, 2013 09:27

    Men titta! Du har lyckats med något jag totalt gått bet på i år! Du har fått en bra bild av harsyran!
    NU måste jag försöka hinna med ett sista försök innan det är försent!

    Fortfarande har jag nötskrikorna utanför mitt fotoalbum. Varför vill de inte vara med på bild om jag håller i kameran? De är ju så vackra!

    • 18 maj, 2013 09:35

      Jag har gått bet varje år förut så det var väl min tur att ha tur denna gång! Du lär ju säkert lyckas så ut med dig på en gång!

      Nötskrikorna här är väl vana vid oss tvåfotingar så mycket folk det ränner omkring vid gymnasiet där de håller till. Räknar oss inte som något hot. Synnerligen vackra är de!

  2. 18 maj, 2013 10:29

    Jag har glömt hur vacker harsyran är, tack för påminnelsen! Och liljekonvaljer är det kanske dags att ge sig ut och plocka nu. Din översta bild visar det speciella med den här tiden: alla nyanserna på träden, ljusgrönt, mörkgrönt, gult, träd i vita skyar, rosa skyar…. senare blir det mesta bara grönt.

  3. 18 maj, 2013 10:48

    Tjusiga bilder!
    Kram!
    /Skvitt

  4. 18 maj, 2013 15:58

    Har nog aldrig ens reflekterat över harsyrans blommor. Vad vackra de är!

Kommentera

