Skip to content

Dåligt patientbemötande kan leda till vad som helst

17 maj, 2013

Det finns läkare som måhända är duktiga inom sitt område men som aldrig borde få träffa patienter. Sist min dotter var på neurologen på HS träffade hon just en sådan. Det var helt nyligen. Jag var med och väntade i väntrummet. Dottern var som ett åskmoln när hon kom ut från läkaren.

Jag kan inte låta bli att undra hur mycket det läkarbesöket ledde till det som nu har hänt…

10 kommentarer leave one →
  1. 17 maj, 2013 09:41

    Du har många frågor inom dig. Det finns en del läkare som saknar empati och som inte kan leva sig in i människors känslor. Man kan tänka sig att de har blivit läkare för att de har haft höga poäng enbart. Jag har träffat flera av dem och mötet blir alltid chockartat i någon grad, för man förväntar sig att man ska bli väl bemött av en professionell och inkännande läkare som vill ens bästa. Talade din dotter om för dig vad doktorn hade sagt/gjort?

    • 18 maj, 2013 10:01

      Hon talade om för övrig vårdpersonal och varnade sina vänner och bekanta – särskilt de som har MS – för denne läkare. Jag tippar på att han rensas bort från patientkontakt…

      • 18 maj, 2013 10:24

        Om det vore så väl. En bloggvän hamnade hos en tok och jag kollade med en som jag kände vad hon visste om denne. Närmast en psykopat, var hennes professionella omdöme. Bloggvännen såg till att byta läkare men läkaren fortsätter att synas i media, plåga patienter och skriva böcker.

  2. 17 maj, 2013 16:25

    Jodå, det finns de läkarna som inte borde få ta emot patienter. Såna har man ju hört talas om genom åren. Det är sorgligt men sant.

    Kram!
    /Skvitt

    • 18 maj, 2013 10:02

      Jag har råkat ut för flertalet. Hade jag inte varit så feg hade inte jag heller funnits idag.

      Kram!

      • 18 maj, 2013 10:46

        Nu förstår jag inte: ”Hade jag INTE varit så feg … ”. Menar du inte tvärt om. Att du Inte har varit feg utan sagt ifrån.
        Hur som helst, viktigast är ändå att du lever.

        Trevlig helg och kram!
        /Skvitt

      • 18 maj, 2013 13:09

        Om du bara visste vilken turbulens det blir när man säger ifrån! Fulknep som kan knäcka den starkaste.

        Tack detsamma, Skvitt, och kram tebax!

  3. 18 maj, 2013 10:35

    Denne skulle kanske vara en utmärkt forskare, men att vara läkare kräver mer än att kunna medecin….

  4. Linnea permalink
    20 maj, 2013 12:58

    Hon berättade det för mig. Min man har MG har sin neurolog där. Men han har inte samma tack och lov. Ja vad sa dom till henne egentligen?😦

Kommentera

