Skip to content

Pippi

16 maj, 2013

Sädesärla

NF Winged

 

10 kommentarer leave one →
  1. 16 maj, 2013 21:53

    Finns nog ingen gråare pippi som jag blir så glad av när den kommer hit på våren. Vi har två par som häckar här och de följer oss tamt när vi rör oss ute.

  2. 16 maj, 2013 23:41

    Cute bird and a great photo. Thanks for sharing. Have a happy weekend!

  3. 17 maj, 2013 01:24

    Wonderful shot of that little Wagtail🙂

  4. 17 maj, 2013 08:18

    Kommer att tänka på ”inte ens en grå liten fågel” av Ferlin när jag ser din fina bild.
    Kram, Imsy.

    • 17 maj, 2013 08:40

      Den passar i vart fall min sinnesstämning…

      Kram

      • 17 maj, 2013 09:18

        Det förstår jag att den gör. Jag tänker på dig.

  5. 17 maj, 2013 11:48

    På den tiden då vi lade grunden till våra vuxenliv i Uppsala bodde där en kvinna vid namn Astrid Gillmark. Astrid skrev böcker där hon berättade om sina upplevelser. En sån berättelse handlar om en grå fågel.

    Astrid med svärmor är vid den döde svärfaderns grav. Då kommer en sädesärla och helt orädd går ärlan ända fram till dem och stannar där och kvittrar så länge de är kvar vid graven. Svärmodern utbrister att det måste vara min man som sänt den! Om jag en gång kan ska jag också låta en fågel sjunga för er.
    Åren gick och nu var det vår och dags för svärmodern att stanna på kyrkogården. Kistan var nedsänkt och prästen skulle just börja säga de sista orden, då en fågel börjar sjunga ivrigt och högt bland späda löv i ett träd intill. Fågeln är så högljudd att prästen inte kan låta bli att titta på den. Alla gör det medan den ensam under vacker sång hoppar omkring bland grenarna.

    Din bild av sädesärlan och Jags kommentar kom mig att minnas denna berättelse.

  6. 17 maj, 2013 12:31

    En söt liten pippi som hör till mina favoriter.

  7. 17 maj, 2013 16:28

    Fin bild.
    Kram!
    /Skvitt

  8. 17 maj, 2013 23:52

    O how adorable! Love this thinking pose of the little one!

Kommentera

