Skip to content

Idag gillar jag egentligen ingenting alls

16 maj, 2013

Torsdagstema I Like, vi ska visa vad vi gillar just nu. Det enda jag faktiskt gillar idag är de foton jag tog på min dotter innan hon dog i måndags. Detta är ett av dem.

Änglablad

För övrigt gillar jag internet med de möjligheter som finns genom Facebook och annat att förmedla budskap. Med alla de många vänner hon hade skulle ryktesvägen ha upplyst dem om dödsfallet. Nu sörjs och ventileras och kondoleras det på några Facebooksidor.

38 kommentarer leave one →
  1. Jennie T Åslund permalink
    16 maj, 2013 08:01

    Beklagar verkligen sorgen, kan inte tro det är sant!
    Sänder många styrke kramar från oss alla
    Kram från fam Åslund

    • 16 maj, 2013 08:05

      Nej, det är verkligen inte lätt att förstå för någon!
      Tack och kram till alla de dina!

  2. 16 maj, 2013 08:33

    Men herregud, Imsy! Har din dotter plötsligt dött!? Hon som var så levande med dig nyss!
    Nu blir jag alldeles iskall av förfäran. Två barn som har dött för dig… mina tårar rinner. Och inget kan jag göra för att lindra sorgen. Mina varmaste kramar och tankar till dig, kära Imsy!

    • 16 maj, 2013 08:42

      Tack snälla Jag! Sorgen är något man får ta…

      • 16 maj, 2013 08:43

        Finnarna säger: ”Försök härda ut!” och det är väl det det handlar om. Vill du berätta hur hon dog?

      • 16 maj, 2013 08:51

        Ja, så är det man får ta det.

        Som du väl vet hade hon MS och den började eskalera. Det ville hon inte vara med om (plus annat med) så hon valde att sätta stopp. Jag förstår henne…

      • 16 maj, 2013 09:03

        Efter att min son dött satt jag ofta på kyrkogården här hemma (han ligger i Köping). En gammal man satt varje dag på bänken bredvid. När vi så suttit där på varsin bänk så många dagar i följd gick jag slutligen fram till honom och undrade hur det stod till. Han sörjde sin nyss begravda hustru – de hade levat tillsammans i väldigt många år. När jag beklagade sorgen förklarade han: Min sorg är mild – vi hade fem barn och alla dog före oss. Vi hade i allafall varandra och snart förenas jag med dem alla igen.

        På något sätt ger det han sade tröst nu. Han hade orkat begrava fem barn. Jag borde klara mitt andra…

  3. 16 maj, 2013 08:44

    Förstummad! Mina tankar går till dig och de dina!
    Kramar!

  4. 16 maj, 2013 09:07

    Ja förstummad sitter man här och läser. Lämnar en välment styrkekram ♥

  5. Linnea Jurik permalink
    16 maj, 2013 09:11

    Finner inga ord! Just den bilden betyder mycket för mig med. Jag bor nära, och det är så jag kommer ihåg Aicha i mitt inre. I sin rosa jacka och med sina hundar, här vid Kringelkroken❤ Tittar hela tiden nu för att jag hoppas så att se henne igen… kan inte förstå, vill inte förstå..fina Aicha. Hoppas så att hon nu funnit lugn och ro…att hon inte känner nån smärta eller ångest.
    Tänker på dig…din förlust är oändlig❤

    • 16 maj, 2013 09:18

      Jag är mycket tacksam för att jag plåtade henne där hon gick. Det är så vi ska komma ihåg henne! Hon har fått ro, det är vi andra som lider…

      Kram ♥

  6. Linnea Jurik permalink
    16 maj, 2013 09:15

    Jag undrar så mycket, led hon? Hoppas jag inte fråga för mycket, men hur lämnade hon oss på jorden?❤

    • 16 maj, 2013 09:16

      Det finns inga svar innan obduktionen…

      • Marita permalink
        16 maj, 2013 15:22

        Hur lång tid kan sådant ta. Kram

    • 16 maj, 2013 19:53

      Ingen som vet. Det beror på hur många akutfall som kommer in.

  7. 16 maj, 2013 09:32

    Man griper nog efter de där halmstråna till tröst för att orka. Du borde klara… men ändå är sorgen tung. Ja, jag vet att hon hade MS men hon ser ju så levande ut. Jag antar att du kan förstå hennes beslut, men kanske ändå inte innerst inne? Ja, det är vi som blir kvar som lider. Som alltid är det väl dina strövtåg i naturen som kommer att ge dig lindring… så småningom.
    Kram

    • 16 maj, 2013 09:42

      Det var ingen utväg jag förväntat mig alls. Så visst är det svårt att förstå. Särskilt som hon lämnar efter sig två egna barn. Men ändå…

      Jag hade tänkt åka till havet igår för att få lite styrka från vågornas kraft. Men sansade mig och tänkte att folk skulle nog tro att jag var där för att ”gå i sjön”. Men snart, så!

      Kram!

      • 16 maj, 2013 09:50

        Det är just det med barnen. Det får en att undra… och ju mer man undrar desto svårare blir det och ändå måste man igenom gyttret av tankar tills man accepterar att man inte kan få svar.

        Åk du till havet, Imsy!

      • 16 maj, 2013 10:47

        Min Gummigurk kommer strax hit. Men så småningom blir det havet!

  8. Marita permalink
    16 maj, 2013 09:57

    När tiden har gått. Ska jag tänka på alla fina minnen allt tokigt roligt Aicha och jag gjorde tillsammans. Saknar dig Gumman

    • 16 maj, 2013 10:03

      Nu gör det ont att tänka. Men när tiden gått, ja då ska vi minnas allt!

      Kram!

      • Kristina Tina Wellman permalink
        16 maj, 2013 16:20

        Hej imsy!! jag måste bara berätta vilken underbar dotter du hade och hon kommer vara saknad av oss alla hon hade många fina vänner❤ Aicha var så glad när man träffade henne i Tyresö centrum och man fick alltid en go kram av henne och det är så overkligt allt jag träffade inte henne för längesen i cenrum och vi pratade en liten stund o sen sa hon nä nu ska jag gå hem och ta ut mina hundar och inan hon gick fick jag en stor kram av henne sista gången jag såg henne❤ Många styrke kramar till dig och nu är din dotter en vacker ängel !

  9. 16 maj, 2013 10:20

    Beklagar verkligen sorgen. Sänder många styrke kramar från oss. ♥♥

    Sussie Ersson Kenneth Svensson

    Fint kort på Aicha. Är ofta inne och kollar på dina bilder, både här och på fb. Fina bilder ♥♥.
    Åk till havet, njut av ljudet av vågorna. Havets lugn och havets liv. ♥♥♥♥

  10. 16 maj, 2013 14:40

    Beklagar verkligen din sorg! Måste kännas både overkligt och chockartat, en tröst kanske kan ligga i det du skrev. Hon har det bra nu…

  11. Ulrika permalink
    16 maj, 2013 17:15

    Beklagar sorgen från djupet av mitt hjärta,Varma Kramar Ulrika….

  12. 16 maj, 2013 17:42

    Så fruktansvärt, jag beklagar verkligen sorgen. Läser igenom kommentarerna och ser att du redan förlorat ett barn tidigare, trots att jag inte känner dig så blir jag så himla ledsen för din skull. Skickar en stor kram till dig…

  13. 16 maj, 2013 18:49

    Ingen förälder borde egentligen förlora sina barn, men livet är som det är. Jag beklagar sorgen. Men den mannens ord var fina… Kram

  14. 16 maj, 2013 19:42

    Jag beklagar det som hänt. Det är alltid svårt att förlora de som man älskar. Har själv förlorat en son som åtta åring. Livet blir ju aldrig lika bra men det går……. Kramar till dig

  15. 16 maj, 2013 20:38

    Oh nej vilken tragedi. Det är inte den rätta gången. Jag beklagar din sorg. Livet blir aldrig detsamma det blir annorlunda. Det tar tid att bearbeta detta och var snäll mot dig själv och låt det ta tid. Många kramar till dig
    http://karingafallan.blogspot.se/2013/05/auktioner.html

  16. Mormor permalink
    16 maj, 2013 21:29

    Det føles så feil å skulle begrave sitt barn. Jeg føler med deg. Hun tok sitt valg og det må dere leve med. Havet er en mild trøster. Reis dit🙂
    En klem🙂

    http://www.starbear.no/mormor/2013/05/16/kjekt-a-ha/

  17. 18 maj, 2013 18:46

    Tack alla för ert deltagande i sorgen. Det betyder mycket för mig…

    Kram

  18. Sissi Johansson permalink
    19 maj, 2013 11:31

    Beklagar sorgen från djupet av mitt hjärta!❤

  19. Marita permalink
    21 maj, 2013 22:35

    Tänker på er allihop. Kram

  20. saleha permalink
    5 juni, 2013 09:18

    Jag beklagar förlusten!

Kommentera

