Skip to content

Dagens blomsterskörd

13 maj, 2013

Jag tog en liten promenad i närområdet. Där blommar det hej vilt. Gladast blev jag för häggens blomster.

Vårblomster

Mitt försök till collage i Photoshop är väl inte lika lyckat som blomsterprakten. Men en bra början. Tycker jag själv, alltså.

3 kommentarer leave one →
  1. 13 maj, 2013 20:51

    Hej vilt är vl ordet. Snabbt går det. På torpet som ligger norröver var gräset grönare och växtligheten mer långt hunnen än här i stan, märkligt nog. Men inga blommande träd än. Här har jag inte hunnit ut än så jag vet inte vad som har hänt de dagar vi var borta.

    Vad är det röda på bilden till vänster längst ner?

  2. 14 maj, 2013 10:39

    Häggen här hade inte hunnit så långt som till blomning i söndags men såväl blodlönn som skogslönn brassade på för fullt och humlorna trivdes i deras sällskap!

Kommentera

