Skip to content

Ugglesafari med uggla

8 maj, 2013

Igår blev det ugglesafari med allt möjligt utom just uggla. Ikväll lyckades ugglesafarin bättre.

Uggla

Där satt den i godan ro vid kolardammarna. Min dotter kom rusande när jag ringde och meddelade att ugglan var hemma. Så här ser hon ut när hon ser sitt livs första vilda uggla:

Oj, vilken stor uggla

Länge satt vi och tittade på och fotograferade det vackra djuret som inte alls brydde sig om vår närvaro. Inte heller brydde den sig om höga skottsalvor från skjutfältet strax intill. Faktiskt blev det nästanbra bilder med mobilkameran!

Mobilplåtning

Jag lyckades dock bättre med systemkameran.

Uggla

Nöjd och belåten satt jag vid bäverdammen och spejade efter bäver men såg ingen. Nu är det färdigugglesafariat för denna gång.

 

5 kommentarer leave one →
  1. 9 maj, 2013 13:45

    Förstår att du är mer än nöjd. Men jag har allt sånt kvar. Den som spar han har.

  2. 9 maj, 2013 16:27

    Kul! Det var länge sedan jag såg en uggla…

    Fina bilder!

  3. 9 maj, 2013 20:58

    Du har tur, du. Men du hade kanske tagit reda på adressen till ugglan på Gula sidorna.🙂

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

