Skip to content

Överlevare i vargskogen

7 maj, 2013

Igår mötte jag denna överlevare i Riala vargrevir. Just i den del där vargen nu befinner sig. Hoppas han klarar sig undan vargens käftar…

He is still alive in the wolfforrest.

Rialareviret

Our World

8 kommentarer leave one →
  1. 7 maj, 2013 10:34

    Vacker bild på överlevaren!

  2. 7 maj, 2013 16:14

    Lyckades du komma nära, eller är det taget med teleobjektiv? Fint.

    • 8 maj, 2013 08:24

      Den gick i sakta mak över vägen 5 meter från min kylare. Jag åkte ju sakta och vargspanade så ingen olycka skedde. Sedan stannade den ca 10 meter in på hygget och lät sig villigt avbildas.

  3. 7 maj, 2013 19:09

    Beautiful shot!! Boom & Gary of the Vermilon River, Canada.

  4. 8 maj, 2013 22:53

    Det var en fin råbock! Hoppas den klarar sig! Generna efter listiga överlevare behövs i skogar där faran ständigt är överhängande.

    • 9 maj, 2013 07:13

      Jag läste i Norrtelje tidning att de ansökt om skyddsjakt av vargen då den inte verkar rädd alls för människor oavsett hur de väsnas och kastar sten på den. Lite synd – men jag har ju sett den live i allafall.

Kommentera

