Skip to content

Kameran ljuger

26 april, 2013

Det påstås att kameran inte ljuger. Min ljuger hej vilt! Jag fick ett ryck i morse och klippte håret. Själv, som vanligt. Frisyren – ähummm – får ni inte se på bild. Däremot hårtestarna som föll. Kameran påstår att färgen ser ut så här:

Hår

Jag anser att detta är mer med verkligheten överensstämmande:

Hår

Näe, kameran ljuger inte stämmer inte alls!

9 kommentarer leave one →
  1. 26 april, 2013 10:58

    Det var mycket hår som du inte har nu! Fina lockar som rök där. Är den översta tagen med blixt så blir ju färgen lite ljugig.

    • 26 april, 2013 11:10

      Jag hade tänkt gå till en riktig frissa denna gång men bestämde mig för att ha roligare för de pengarna. Båda bilderna tog jag på balkongen i fullt dagsljus.

      • 26 april, 2013 11:53

        Men den understa måste väl vara i sv/vitt? Du kanske inte brukar se dig i spegeln utomhus?

  2. 26 april, 2013 11:56

    Och jag borde ju ha sett att det inte var direkt blixtljus.

    • 28 april, 2013 11:04

      Och så skulle jag ju ha skrivit att det var en läcker bild!

  3. 26 april, 2013 12:25

    Ser du färgen som du känner dig eller?

  4. skriveriet2 permalink
    26 april, 2013 14:04

    Senast jag var hos en frissa var på 70-talet. prövade flera olika runt om i Uppsala men blev inte nöjd hos någo till slut bestämde jag mig för att klippa håret själv i fortsättningen och så har det varit. Billigt och bra och alltid nöjd. Jag tror flera av oss syskon klipper sig själva. Något med generna kanske.

  5. 26 april, 2013 20:08

    Dessa gråa hår… Jag är 41 år och de finns redan, men mitt liv har varit tungt… Fin bild

  6. 7 maj, 2013 08:56

    Allt beror på våglängden.

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

