Skip to content

Typiskt aprilväder

9 april, 2013

Det är sällan jag är med om ett så typiskt aprilväder som i söndags. Det började med en snöby. Den gav endast någon millimeter på marken och smälte fort bort i solskenet som tog över himlen. Svanar syntes då och då komma flygande söder ifrån.

aprilväder

Stackmolnen gjorde för första gången i år en pampig syn. Tidigare i vår har de varit fjuttigt små.

moln

Frampå eftermiddagen kom snön igen.

blåmes

Sedan var det dags för fint väder igen. Molnen hade tunnats ut. Ett dödskallemoln kanske var en hälsning från himmelriket?

moln

Kvällens gyllene timme avslutade väderdagen med vackert röda tallstammar uppe på berget.

Nu kan det räcka med typiskt aprilväder tycker jag!

 

12 kommentarer leave one →
  1. 9 april, 2013 09:30

    Du bjuder då på ett skådespel! Bäst gillar jag svanarna och dödskallemolnet. Men aprilvädret lär väl fortsätta, det är ju faktiskt april i många veckor än!

    • 9 april, 2013 21:51

      Det var svårt att slita sig från fönstertittande när det hände så mycket där ute hela tiden. Men liiite vettigt fick jag gjort i alla fall! Jag gillar ju omväxling så aprilvädret ska jag väl försöka uppskatta…

      • 9 april, 2013 21:53

        Idag var ett skönt aprilväder på eftermiddagen. Jag låg i solstolen och nästan somnade, men det ska man nog passa sig för, solen tar mer än man tror.

      • 9 april, 2013 22:00

        Förra veckan satt jag och läste på balkongen iklädd ett linne. Fick färg och lite sveda. Solen är förädisk nu.

      • 9 april, 2013 22:07

        Jaaa, det minns jag att du skrev. Men kan man vara ute en liten timme i taget så har man snart en fin färg.

      • 9 april, 2013 22:14

        Jag får låta bli att läsa spännande bok när jag sitter där!

      • 9 april, 2013 22:19

        Jag låg nog faktiskt nästan två timmar idag, men det var inte läge för att vara lättklädd, jag hade en filt som förstärkning. Ansiktet tål lite mer än de partier som har varit helt instängda hela vintern.

      • 9 april, 2013 22:21

        Förståndigt! Jag borde inte ha varit så lättklädd. Men det var så varmt och skönt i solen…

      • 9 april, 2013 22:23

        Det är väldigt lätt att gripas av våryra!

      • 9 april, 2013 22:25

        Ja, visst är det!!!

  2. 9 april, 2013 10:31

    Man får ju hoppas att det var vintern som for iväg mot himlen där. 🙂

    • 9 april, 2013 21:52

      Ja, Kung Bore kanske! Han var på väg söder ut så kanske han är trött på att hålla vintern igång!

Kommentera

