Skip to content

Tumult i skogsbacken

9 april, 2013

Tittar igenom gamla blogginlägg. Detta är jag skapligt nöjd med.

imsys

Jag tog en liten morgonpromenad.

Blåmes

Där satt två blåmesar helt stillsamt.

Blåmes

Plötsligt flaxade den ena upp. Tätt följd av den andra.

Blåmes

Tumult uppstod. Vilt flaxande rullade de tätt tillsammans nedför sluttningen.

Blåmesars parningsakt

Flaxandet fortsatte.

Blåmesars parningsakt

Och fortsatte.

Blåmesars parningsakt

Och fortsatte.

Blåmesar

Tills de blev helt stilla så länge att jag trodde de dött. Men så plötsligt flaxade de glatt upp och iväg.

Egentligen hade jag inte tänkt fotografera flaxande fåglar så här stup i ett, men denna gång är jag glad att jag började plåta de små liven och fick med hela händelsen.

Fågelsträck

Strax därpå hördes ett kacklande från skyn. Nu kommer dom i skaror. Härligt!

 

View original post

No comments yet

Kommentera

