Skip to content

Sista frostbilden

9 april, 2013

Jag hoppas detta blir säsongens sista frostbild!

I hope this will be my last frostphoto for this season!

Frost

Our World

16 kommentarer leave one →
  1. 9 april, 2013 21:26

    Snygg var den!

    • 9 april, 2013 21:33

      Tack Jag!

      • 9 april, 2013 21:33

        När tog du den?

      • 9 april, 2013 21:43

        För 10 dagar sedan.

      • 9 april, 2013 21:51

        Jag tänkte väl att så mycket frost kan det inte finnas nu! Men jag tänkte fota brevlådan i morse, den var snyggt frostig!

      • 9 april, 2013 21:55

        Vi har haft sådan där frost senare också men jag har inte brytt mig om att fotografera den. Är gräsligt trött på nattkylan.

      • 9 april, 2013 21:56

        Det får gärna bli lite varmare nu. Jag vill göra i ordning vårkrukor.

  2. 9 april, 2013 22:07

    Jag beundrar verkligen er som kan fotografera så vackert…

    Bilder är ett utmärkt medium för att förstärka minnen (som blir dåligt när man ha kronisk borrelia) och jag önskar att jag själv kunde…

    Hemikramar ♥

    • 9 april, 2013 22:12

      Tack Hemi!

      Jag har själv fått dåligt minne. Någon gång efter min borrelia. Kanske ett samband?!

      • 9 april, 2013 22:14

        Garanterat!!

        När var hur fick du det och behandlades du?

      • 9 april, 2013 22:20

        Jag fick det på vänstra sidan av bålen vid svampplockning i Saltsjöbaden runt sekelskiftet någon gång. Ringen runt bettet var så tydlig och typisk att jag fotograferades i informationssyfte för vården. En antibiotikakur ansågs bota. Borreliablånader på benen kvarstod några år efteråt. Dem brydde sig läkarna inte om.

  3. 9 april, 2013 22:25

    Ledsen att behöva säga detta Imsy – men du har fortfarande borrelia… den har blivit kronisk nu och jag misstänker att du har en rad symptom som du inte kunnat härleda till något eller fått andra ”förklaringar” på…

    Kan du berätta i ett privat mail kanske hur du mår idag eller kan vi prata i telefonen?

    • 9 april, 2013 22:33

      I denna blogg som jag skapade när vi insåg att vi var sjuka för 1½ år sedan så har jag samlat all den ackumulerade kunskap jag fått av 3600 studietimmar i ämnet:

      http://botaborrelia.wordpress.com/

      Där hittar du symptomlistor och allmän beskrivning precis hur farlig denna sjukdom är.

    • 10 april, 2013 09:11

      Jag har för länge sedan förstått att det blivit sviter av sjukdomen som inte går att göra något åt och ingen läkare begriper sig på. Det är bara att anpassa sig och leva ett så bra liv som möjligt – som man får göra med alla andra obotliga kroniska tillstånd. Något behov av att ventilera saken har jag inte längre. Däremot skall jag besöka din hemsida och se vad som kan stämma med mig.

      Kram!

  4. 10 april, 2013 07:16

    Wow!!! As tired as I am of winter…this photo is stunning!!! Frost like this is so beautiful…we don’t see that kind of frost here much, but we can find it about a half hour away at Mono Lake…at least during the height of winter!!!

    • 10 april, 2013 09:13

      It´s beautiful but this winter has been so long and gray. I want spring now!!!

Kommentera

