Skip to content

Nu blommar det!

31 mars, 2013

Temat hos Fototriss denna gång är MIN PÅSK. Min påsk har varit så händelserik fast den ännu inte är slut att jag skulle kunna göra ett evighetslångt fotoinlägg om saken. Men tre bilder ska vara tre bilder.

tussilago

Det mest glädjande såg jag igår: Tussilago i mängd!!! Våren är här på riktigt!

krokus

Strax efter mötte mig denna syn: Krokus och scilla i ännu mera mängd!

påskmat

Trevligast var en påskbjudning i glada vänners lag. Nästan helt vegetariskt påskbord var en spännande ny erfarenhet för mig. En fröjd för både öga och mage och mycket mättande!

fototriss

 

10 kommentarer leave one →
  1. 31 mars, 2013 11:05

    YES! Tussilago ÄR vår 🙂 Tack för det hoppfulla budskapet! Kanske skulle ge sig ut o leta riktigt noga idag!
    http://provtyckningar.blogspot.se/2013/03/fototriss-min-pask.html

  2. Mormor permalink
    31 mars, 2013 11:25

    Har det blitt vår???
    Deilig. den lar vente på seg hos oss.
    Fin fortsettelse på påsken 🙂

    http://www.starbear.no/mormor/2013/03/31/min-pask/

  3. 31 mars, 2013 11:53

    Härligt med vårblommor, att se sådana bilder påminner åter igen om vilket avlångt land vi bor i. Ha en fortsatt bra påsk!

  4. 31 mars, 2013 16:33

    Vårblommor kan vi aldrig för mycket av.
    Påsk tallriken ser väldigt lockande ut!

  5. 31 mars, 2013 16:56

    Fina vårtecken och en läcker påsktallrik.

  6. 31 mars, 2013 17:45

    Det här känns som fusk. Du bor väl inte i sydeuropa och här i Sverige kan man inte se några tussilago för det ligger metertjock is på marken.

  7. 31 mars, 2013 18:15

    Sköna bilder och stämningsfull triss…=)

    Påskkramar Ninni

  8. 31 mars, 2013 19:28

    I morgon ska jag ge mig ut och leta vårprimörer! Än har jag inte sett några men de kan väl inte hålla sig gömda hur länge som helst! Fritt fram!
    Tack för den trissen!

  9. 1 april, 2013 17:53

    Det känns verkligen lovande när man ser dina vårbilder! =)

  10. 1 april, 2013 22:01

    Jag hittade en, säger en tussilago vid åkerkanten på torpet idag. Och en nässelfjäril. Snön låg i drivor på åkern. Men våren ville visa sig.

Kommentera

