Skip to content

Fototriss/imsy

24 mars, 2013

Tema SILUETTER. Jag skulle ju egentligen gå ut och ta färska bilder i det vackra vädret. Men så blev det inte med det, nej. Istället blev jag sittande i strålande solsken och relativ värme i skydd av nordanvindarna. Iförd ett minimalt linne fick jag en solbränna som tydligt visar var det funnits kläder som skydd eller ej. Efter det blev jag rejält trött – solen tar på krafterna så här års – och slocknade fridfullt på soffan. Sedan blev jag inte fotograferingsvaken mer den dan. Några tidigare bilder får duga för denna utmaning.

siluetter

Träden på Skogskyrkogården står som siluetter mot skyn. Lika vackra varje gång!

Min utsikt från vardagsrummet är ständigt densamma men varierar i det oändliga. Särskilt solnedgångar kan bli extra dramatiska där.

Gamla skärgårdsstäder bjuder ofta på lite äldre arkitektur som gör sig bra som siluetter i kvällningen.

fototriss

 

15 kommentarer leave one →
  1. 24 mars, 2013 08:18

    Inte behövde du leta efter nya motiv med såna skatter i gömmorna! Väldigt vackra alla tre!

    • 24 mars, 2013 09:30

      Tack, Jag! Men det ska ju helst vara färska bilder i Fototriss.

  2. 24 mars, 2013 09:11

    Den sista bilder är underbar!!!! Härlig triss!

  3. 24 mars, 2013 09:47

    Tack för komentaren! Nya eller gamla bilder det avgör man själv 😉 Tolkningen är fri. Fint ställe du har där det kan fångas från moder natur 🙂 Tre vackra bilder till temat där mittenbilden fångar mitt öga lite mer. Detaljerna i bilden vart utmärkt 🙂 Mycket talande bilder all tre. Nu ska jag uppdatera dig lite, mitt Nacka ligger 40 talet mil norr om den stora staden 😉 Skärgården i Stockholm är mycket vacker och sevärd och jag är då och då där ute bland kobbar och skär. Alnön är en ö utanför Sundsvall / Timrå.

    • 24 mars, 2013 09:55

      Ja, det är klart att det borde finnas fler Nacka än de i min grannkommun! Ordet betyder ju nacke och platser benämns så när det finns en brant bergvägg/kulle där. Alnön känner jag till även om jag inte varit där än. Mitt barnbarn pluggar i Sundsvall och ska så småningom få besök av sin mormor som älskar små turistsvängar. Då är Alnön ett helt klart första mål!

  4. 24 mars, 2013 11:24

    Det löste sig ju och blev en bra siluettriss i alla fall.

  5. 24 mars, 2013 11:26

    Vackra siluetter som har olika toner och motiv. Gillar första bilden extra mycket, ser ut som en kall och fin vinterdag 🙂

  6. 24 mars, 2013 15:28

    Mycket fina siluetter bra Triss!

  7. 24 mars, 2013 15:30

    Vackert och bilderna är från bra bildvinkel !

    http://nukkekotinukke.blogspot.fi/2013/03/fototriss-siluetter-siluetti.html

  8. 24 mars, 2013 15:31

    Härliga siluetter…snygg triss…=)

    Kram Ninni

  9. 24 mars, 2013 18:25

    Vilken härlig dag du haft:). Jättefina bilder med vackra siluettmotiv.

  10. 25 mars, 2013 02:07

    Fint, ljuset i sista bilden är ju fantastiskt!

  11. 26 mars, 2013 18:18

    Jättefin triss! Den sista bilden blev min favorit! Gillar bilder som är tagna över hustak =)

  12. 29 mars, 2013 21:29

    Tre mycket vackra bilder! Underbar triss med vackra färger!

Kommentera

