Skip to content

Idag gillar jag…

15 mars, 2013

… den självsådda pensé som gladde mig hela förra sommaren, följde med en pelargon inomhus i höstas, överlevde tack vare min kalla lägenhet och sedan igår blommar vackert igen! Flera knoppar är på gång. Växten klarade ett omilt jordbyte i krukan för ett par veckor sedan också.

Pensé

8 kommentarer leave one →
  1. skriveriet2 permalink
    15 mars, 2013 09:41

    Fin pensé. Det är alltid lika roligt när växterna kommer med glada överraskningar.

  2. 15 mars, 2013 10:07

    Så roligt med en sån överlevare!

    • 16 mars, 2013 08:37

      Verkligen! Jag trodde aldrig den skulle klara hela vintern inomhus!

  3. 15 mars, 2013 11:58

    Härligt! Det gäller att hitta sin plats i tillvaron!

    • 16 mars, 2013 08:39

      Detta är värt vinterns inomhusfrysande! Fast nu har de ökat på värmen så fler sådana här överraskningar får jag nog inte.

  4. 15 mars, 2013 16:09

    Visst är det härligt med lite överraskningar ibland.
    ha en fin helg
    Kram Meta

    • 16 mars, 2013 08:40

      Detta är sannerligen en riktigt stor överraskning! *jätteglad*
      Tack detsamma och kram tebax!

Kommentera

