Skip to content

Taxichaufförer

18 februari, 2013

Jag har inte åkt taxi på väldigt många år. Igår följde jag med som ledsagare i en färdtjänsttaxi. Vi fick vänta länge trots att det stod två bilar vid taxistolpen. Pratade med en av de chaufförerna – den Taxi Kurirbil vi väntade på hörde inte alls till vårt upptagningsområde. Bara det lät ju mysko…

Mera mysko blev det ute på Lidingö.

Lidingö

Trots TVÅ gps på i bilen åkte chauffören en rejäl omväg ut till Sticklinge och tillbaka för vidare för mig okända vägar mot målet A. Eftersom jag var osäker på var vårt mål låg reagerade jag inte förrän jag såg en vägvisare mot Gåshaga – där brukar ju de båtar jag åker ibland lägga till och då svänger man INTE vänster efter Lidingöbron.

På hemvägen fick vi i allafall en chaufför som åkte raka vägen utan krusiduller. Berättade för honom om vår tidigare resa. Han sa inte så mycket om saken mer än att det inte går att åka så fel när gps-en är på. Men det var lätt att förstå vad han tänkte av minen.

Nu tycker jag att Landstingets revisorer ska kolla färdtjänstresor med den chaufför som hade hämtning 15.10 söndagen den 17 februari 2013 från Pressbyrån i Tyresö C. Där finns säkert skattepengar att spara!

3 kommentarer leave one →
  1. 18 februari, 2013 11:02

    Nu ska du inte vara sån, Imsy. Han ville du bara ge er en tur i de natursköna omgivningarna. Ryktet hade väl gått före dig om att du alltid hittar på en massa svängar hit och dit när du ska någonstans!

  2. 19 februari, 2013 15:36

    Vad är det för fel på gamla hederliga kartor och kartböcker som taxi hade förr…
    Tyvärr hör man ju om dessa resor med färdtjänst och skolskjutsar som inte verkar vara helt ovanliga…
    Ha det bra!
    Kram Kakan

Kommentera

