Skip to content

Flax

7 februari, 2013

Småfåglarna stördes inte av gårdagens ymniga snöfall. Glatt kvittrande hördes från alla håll. Jag höll mig inomhus och tränade på att fotografera deras flaxande. Mina vintersmutsiga fönster störde inte alltför mycket!

talgoxe

NF Winged

12 kommentarer leave one →
  1. 7 februari, 2013 11:55

    Such beautiful photos! Love the wings in action in the first photo and the contrast between flight and resting on the branch in the second photo!

  2. 7 februari, 2013 13:32

    Oj, oj, oj! Jösses så fint! Du börjar verkligen hitta rätt med dina foton av flygande småfåglar! Gillar den översta särskilt mycket och skulle inte tacka nej till att själv få lyckan att fånga en sån bild som den undre!

    • 7 februari, 2013 14:58

      Tack, Börje! Övning ger färdighet men när det gäller de där små snabba liven behöver man en rejäl portion tur också för att lyckas. Jag blir lika glad varje gång jag lyckas få till det.

  3. 7 februari, 2013 15:28

    Beautiful timing on photographing the birds!

  4. 7 februari, 2013 17:22

    Jag säger som BeBest: Jösses! Väldigt väldigt vackra och skickligt tagna bilder på flygfäna!

    • 7 februari, 2013 18:07

      Tack, Jag! Jag börjar få flax med mina flaxfoton!

      • 7 februari, 2013 18:10

        Jag sitter och kollar på kameror. Jag måste ha en liten kamera också, den stora följer inte alltid med nuförtiden. Jag blir alldeles konfys.

      • 7 februari, 2013 18:32

        Det finns på tok för många att välja mellan! Jag valde liten kamera utifrån hur mycket det gick att zooma. Hoppas du får tag på någon du kommer att få mycket glädje av!

  5. 8 februari, 2013 11:02

    Cute birds, I love the second shot. Have a happy weekend!

  6. 8 februari, 2013 21:05

    Fina bilder på de flaxande fåglarna! Ha en fin helg.

Kommentera

