Skip to content

imsy som stjärnfotograf

25 januari, 2013

Nu tror ni ju att ni ska få se några riktiga kanonfoton tagna med min Canon. Men inte, då! Jag bara testar lite skymnings- och mörkerfotograferande.

månen

Den nyvakna månen har inte gnuggat bort suddet ur ögonen än. Eller också var fotografen ostadig på handen…

Orion

Orion var knepig att fånga på bild. Han gjorde sig osynlig i sökaren, det var bara att sikta och skjuta på måfå. Kanske det går bättre en månskensfri natt och med mindre störande belysning från gator och hus. Snygg färg han har på sina stjärnor! För blotta ögat ser de ju vita ut.

 

4 kommentarer leave one →
  1. 26 januari, 2013 06:57

    En så romantiskt vacker månbild, som tagen ur någon film. Det var lustigt med de olika färgerna på stjärnorna! Det slår mig att jag kanske inte ens någon gång har fotat månen.

  2. 26 januari, 2013 09:23

    Ett artistiskt sudd… Det behövs emellanàt! 😉 Vackert

  3. 26 januari, 2013 11:48

    Jag tycker du fått till fotona bra jag! Ska man få knivskapa nattfoton behövs antagligen lång exponeringstid, ett stabilt stativ och att man väljer att låta självutlösaren ta bilden för att slippa få skakningar från handen.

    Min kamera vill ha mist 7 sekunder för att läsa in en nattbild. Jag kan glömma alla stjärnfoton!

  4. 27 januari, 2013 13:22

    Fantastiskt.

    Kram!
    ISkvitt

Kommentera

