Skip to content

Lucia

13 december, 2012

I like Lucia!

Roslagens Lucia 2012

19 grader kallt, sakta dalande stora snöflingor, vacker sång och otroligt nog gitarrspel den långa tid upptädandet varade! Dova vantklädda applåder skapade en magisk stämning.

4 kommentarer leave one →
  1. 13 december, 2012 11:43

    De senaste åren har jag nästan inte ens haft en tanke på Lucia, men plötsligt igår överfölls jag av längtan efter att någon skulle lussa för mig. Inte studsade jag upp ändå för att titta på Luciamorgon på tv… Och inte klädde maken sig i lussesärk. Ska nog ändå försöka se Luciareprisen i kväll. Det är fint med ljus i mörkret.

    • 15 december, 2012 10:54

      Jag har också varit borta från Luciafirande några år. Men känner att det börjar bli dags igen. Lucia på TV spelade jag in både förra året och i år. Har inte sett dem än…

  2. 13 december, 2012 16:00

    Ja det där är verkligen stämningsfullt!

  3. 13 december, 2012 19:19

    19 grader minus !! Huuu.. vad kallt. Men vad stämningsfull din bild är. Här på Malta firas inte Lucia så det var trevligt att titta in hos dig🙂

Kommentera

