Skip to content

Onsdagstema/imsy: Min gata

28 november, 2012

Vad gör man när man vaknar och sovit klart kl halv två på morgonen? Jo, först ligger man där och försöker somna om ett par timmar. Halv fyra kliver man resolut ur sängen och brygger kaffe. Slår på datorn och kollar vad det finns för roligt där. Hittar Onsdagstema! Lämplig bild på temat MIN GATA var lätthittad eftersom jag ofta tar en liten promenad upp på bergsknallen.

Hur andra har det på sina gator ser du hos Onsdagstema

9 kommentarer leave one →
  1. 28 november, 2012 06:52

    Jo, dator och internet och blogg i synnerhet är bra att ha till hands när man inte kan sova! Fin utsiktsplats du har!

    • 28 november, 2012 09:48

      Det är ju knepigt att hitta på sysselsättning som inte stör grannarna. Gillar min närnatur väldigt mycket!

  2. 28 november, 2012 09:35

    Har du ingen snö? På min gata har det snöat hela natten och solen har vi inte sett sen i lördags.

    • 28 november, 2012 09:46

      Snön är på väg – den håller sig vid kommungränsen vid Älta. Enstaka flingor kom igår, nu är de något fler. Så endera minuten, så!

  3. 28 november, 2012 13:58

    Fint ställe, datorn är bra som sällskap ibland!

  4. 28 november, 2012 15:54

    Här kommer lite fler tips vid sömnbrist….radio…tv…lyssna på en riktigt dålig talbok..
    Zzzzzz

  5. 28 november, 2012 22:39

    Jag måste alltid lägga mig sent….vid ett så där för att inte vakna just vid fyra…Om jag gör det kliver jag upp och stickar en stund. Det är ingen mening att ligga och ”kämpa” har jag upptäckt….

    Har faktiskt inte riktigt kopplat att du bor i samma stad som jag!! Houps!

  6. 29 november, 2012 23:28

    Stackare som inte kan sova – men en fin bild blev det till temat 🙂

  7. 30 november, 2012 12:09

    Trevligt ställe att ta sin morgonpromenad på, stilla och tyst när inte många andra är ute 🙂 Tipps Du kan läsa på min blogg på natten 😉 Inget kul att inte kunna sova, jag vaknar också tidigt ofta, men jag kan ta mina två jyckar och knalla iväg, som gladeligen far mot ytterdörren när jag bara lyfter ett öga 🙂

Kommentera

