Skip to content

Nu är det spännande

26 november, 2012

Ja OJ så spännande det är! Värmen på radiatorerna i lägenheten visade sig idag vara hög. Ändå sprider sig kylan – särskilt i vardagsrummet – sedan i onsdags/torsdags någon gång. Kalla vindar viner och min mundering under helgen har varit teddyfodrade höga moccastövlar, fleesejacka och utanpå det vindoverall. Ändå har jag frusit.

”Fel på värmesystemet” meddelade fastighetsskötaren bistert. I 3 av våra hus. Jaha, ja! Jag vet var felet ligger, det har inte med något system att göra… På tiden att andra begriper det också!

Fortsättning LÄR ju följa…

 

6 kommentarer leave one →
  1. 26 november, 2012 12:31

    Det är tokgalet att ha så kallt inne! Kan knappt tänka mig något värre än att frysa inomhus. Frågan är, om hyresvärden ”inte bryr sig”, kanske tidningarna skulle tycka att det var intressant att skriva om?!
    Kram och allt gott till dej!

    • 26 november, 2012 16:03

      Fördelen är att jag slipper klä på mig ytterkläder när jag ska ut – är ju redan påpälsad! Skämt åsido, det är ett helsike att ha ett så kallt hem. Särskilt när man vet att en endaste person ligger bakom. Vi har en ny områdeschef och han kan det där med hus. Hoppas det löser sig annars har jag ju en blivande journalist med omfattande kontakter i släkten…

      Kram!

      • 26 november, 2012 21:14

        Bra! Lika bra att du står på dej! Att de vill tjäna pengar på att hålla värmen nere är bedrövligt!
        Allt gott till dej och en kram på köpet!🙂

  2. 27 november, 2012 11:21

    Det är ju bedrövligt att de aldrig blir löst! Under all kritik. Ja, låt journalistämnet skriva om det!

    • 27 november, 2012 18:48

      Det har blivit snäppet bättre med kylan från ventilationen nu ikväll så jag avvaktar och ser vad det blir av det här. Kanske en repris på julen 2010? Det skulle inte förvåna mig det minsta…

  3. 6 december, 2012 13:41

    Jo, jag minns när du hade drag och frös som … ja du vet.

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

