Skip to content

Så gulligt

25 november, 2012

En mamma går nedanför min balkong med sitt lilla barn som pekar på alla fåglar – stora som små – och förtjust utropar ”vovva”!

Det påminner om min son – Hej favoritson! *vinkar mot himlen* – när han var väldigt liten och hänförd av alla ”vovvar” på akvariumet i Göteborg.

4 kommentarer leave one →
  1. 25 november, 2012 13:54

    De får för sig en del i starten av begreppsbildningen, de små liven. Jag har en sån där liten ordsamlare här varje vecka. Mina flodhästar är inget annat än hästar och då gnäggar de förstås också. Kallade din son fiskarna för vovvar?

    • 25 november, 2012 14:53

      Nog är de för söta när de försöker finna rätta orden! Min son gick knappt att slita från akvarierutorna där han faschinerat stirrade på vovvarna. ”Vovva, vovva” hojtade han förtjust när de kom nära rutan.

  2. skriveriet2 permalink
    25 november, 2012 14:18

    Det påminner mig om när vi var på tältsemester på norra Jylland för länge sedan. Yngste sonen, som då var ett år gammal, pekade på alla kossor han såg och sa ”titti” (pippi).

Kommentera

