Skip to content

Så en liten morot kan ställa till, då….

23 november, 2012

På morgonen tog jag en titt i kylskåpet för att se vad som behövs tas om hand innan det gör sig redo för soppåsen. Jag hittade en morot.

För att använda moroten på ett bra sätt började jag rota i mina köksskåp. Där fann jag en väldig mängd av bönor och linser av olika sorter och slag. Min dotter hjälpte mig i våras att omorganisera skåpen vilket inneburit att mycket blivit osynligt för mig…. Nu ligger kidnybönor i blöt och allt i skåpen har hamnat på sina gamla vanliga platser. Nystädat och prydligt (nåja…). Eget tänk i en husmors kök är nog det bästa.

Moroten skickar mig ut på promenad idag också. Inte ett endaste litet saltkorn gömde sig någonstans. Gårdagens regn har upphört så en sväng till affären blir nog inte helt fel.

 

14 kommentarer leave one →
  1. 23 november, 2012 11:31

    Det var ju en söt morot du hittade. Självklart ska den ha ett passande sällskap!

  2. 23 november, 2012 11:35

    Vilken fin morot 🙂 Jag åt förresten morotssoppa igår, gott!

    Trevlig helg!

    • 25 november, 2012 08:44

      Morotssoppa… Får nog inhandla mer morötter!

  3. 23 november, 2012 17:16

    Vilken söt liten morot! 😀
    Trevlig helg/Rozie

    • 25 november, 2012 08:45

      Den verkade väldigt glad att äntligen få komma upp ur jorden!

  4. 24 november, 2012 05:17

    Den ser ut att kika rätt in i kameran och räcker ut tungan.
    Vad heter moroten?

    Du har väl inte ätit upp den? Fast det verkar ju så. I så fall är du en vegetarian-kannibal! Usch så hemskt!

    Kram får du i alla fall, du rysliga!
    🙂

    /Skvitt

    • 25 november, 2012 08:46

      Jag tippar på att den heter Ackilina. Och nu är hon ett minne blott.

      He,he… Kram tebax!

      • 25 november, 2012 08:51

        Mycket ovanligt namn och som jag befarade har du käkat upp henne, din, din din …
        Jag finner inte ord!
        😦

        Ärsch, jag förlåter dig ändå!

        Kram!
        /Skvitt

      • 25 november, 2012 09:06

        Men så är det ovanliga morötter i den täppan också! Fortsätt leta ord – jag är väldigt nyfiken på vilket du finner passande!

        Att förlåta är stort! Tack för det och kram, Skvitt!

  5. skriveriet2 permalink
    24 november, 2012 08:25

    Hihi!

    • 25 november, 2012 08:47

      Acki hittade den i landet. Det gjorde hans dag!

  6. 24 november, 2012 19:17

    Haha, en morotsfilur som försöker flirta in sig!

    • 25 november, 2012 08:49

      Tror inte jag sett en sådan morotsflirtprick förut. När jag odlade själv såg morötterna ut som vanliga morötter. Men barnbarnen lyckas med det mesta!

Kommentera

