Skip to content

I Like billigt

22 november, 2012

Igår tänkte jag inhandla en falukorvsring. Men kilopriset på sådana var större än kilopriset på färsk lax så det blev naturligtvis en stor sådan istället.

Eftersom min frys är tämligen full återstår att se hur pass mycket jag gillar lax framöver…

5 kommentarer leave one →
  1. 22 november, 2012 14:07

    Men oj var det så med kilopriset. Det har jag inte tänkt på, men å andra sidan är det mannen i huset här som står för inhandlandet och matlagningen. Vill jag laga mat får jag ”förvarna” om det🙂 jo jag gillar också att laga mat, men han är hemmavid numera hela tiden så därav denna arbetsfördelning…..

    • 22 november, 2012 20:14

      Det var nog ett tillfälligt lockpris i butiken. Bra arbetsfördelning ni har!!!

  2. 22 november, 2012 18:33

    Är färsk lax billigare än falukorv numera ?? Det hade jag ingen aning om. Äter ju inte korv men älskar fisk så det låter ju helt perfekt. Men nu bor jag ju på Malta och fisk här är ganska dyrt. Du tröttnar nog inte på firren. Finns så mycket man kan göra av lax🙂

    • 22 november, 2012 20:16

      Nej, det var nog bara tilfälligt. Fisk brukar vara dyrt här med. Idag åt jag ugnsstekt lax, i morgon blir det laxpudding. I övermorgon kanske en laxsoppa. Men sedan tar jag nog en paus.

  3. 24 november, 2012 19:02

    Lax kan man göra mycket gott av. Hos oss brukar det till slut bli en laxomelett.

Kommentera

