Bring = Lost
Jag begriper mig inte på myndigheter m. fl. som använder sig av det opålitliga Bring och tidigare CityMail.
Träffsäker post och når kunder. Pyttsan heller!!! Numera för det mesta rätt gata men sedan stämmer ingenting. Namn, gatunummer och våningsplan är inte så noga. Måhända kommun och andra spar pengar på billigare porto men det är det vanliga folket som drabbas genom troligen förseningsavgifter och kanske t.o.m. kronofogde då breven hamnar på villovägar.
Idag har jag tejpat upp fellevererade brev på ytterdörrens utsida med ett meddelande till Brings brevbärare. Min tid som ofrivillig oavlönad extrabrevbärare är definitivt över. Tålamod ända sedan CityMail startade räcker mer än nog.
Bring borde byta namn till Lost!
Ingen ser hur fort det är gjort men alla ser hur väl det är gjort.
Hej Imsy,
Det var tråkigt att höra att du upplever problem med postutdelningen. Generellt så levererar Bring Citymail post med mycket hög leveranssäkerhet, något vi förstås vill göra även till dig. Vi skulle därför vara mycket tacksamma om du kunde höra av dig till vår Mottagarservice på 0200-211 911, under kontorstid på vardagar, så ska vi se till att rätta till de här problemen.
Vänligen
Rikard Spålséus
Informationsansvarig
Bring Citymail
Tack för kommentar! Jag ger nuvarande brevbärare chans att göra rätt framöver utan inblandning från högre ort. Men om eländet fortsätter hör jag av mig.