Skip to content

Bring = Lost

12 november, 2012
tags: , ,

Jag begriper mig inte på myndigheter m. fl. som använder sig av det opålitliga Bring och tidigare CityMail.

Träffsäker post och når kunder. Pyttsan heller!!! Numera för det mesta rätt gata men sedan stämmer ingenting. Namn, gatunummer och våningsplan är inte så noga. Måhända kommun och andra spar pengar på billigare porto men det är det vanliga folket som drabbas genom troligen förseningsavgifter och kanske t.o.m. kronofogde då breven hamnar på villovägar.

Idag har jag tejpat upp fellevererade brev på ytterdörrens utsida med ett meddelande till Brings brevbärare. Min tid som ofrivillig oavlönad extrabrevbärare är definitivt över. Tålamod ända sedan CityMail startade räcker mer än nog.

Bring borde byta namn till Lost!

Ingen ser hur fort det är gjort men alla ser hur väl det är gjort.

Advertisements
2 kommentarer leave one →
  1. 13 november, 2012 09:38

    Hej Imsy,

    Det var tråkigt att höra att du upplever problem med postutdelningen. Generellt så levererar Bring Citymail post med mycket hög leveranssäkerhet, något vi förstås vill göra även till dig. Vi skulle därför vara mycket tacksamma om du kunde höra av dig till vår Mottagarservice på 0200-211 911, under kontorstid på vardagar, så ska vi se till att rätta till de här problemen.

    Vänligen

    Rikard Spålséus
    Informationsansvarig
    Bring Citymail

    • 13 november, 2012 12:07

      Tack för kommentar! Jag ger nuvarande brevbärare chans att göra rätt framöver utan inblandning från högre ort. Men om eländet fortsätter hör jag av mig.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: