Skip to content

Munter fågelsång

11 november, 2012

I gryningen hördes munter fågelsång från träden. Beväpnad med kameran försökte jag fånga skönsångarna på bild.

Jag är osäker på om det verkligen är steglits eller något annat. Mängder av dem fanns det i vart fall.

Nu hoppas jag kunna locka dem närmare med fågelfrö.

10 kommentarer leave one →
  1. 11 november, 2012 15:40

    OT: Kom ”vi” på att kettu var densamma som zoomo eller var det två olika troll? Har ägnat hela eftermiddagen till att svara en person som jag sedan såg var kettu. Jag=idiot.

    • 11 november, 2012 15:47

      Kettu och Zoomo verkade vara samma person. Det verkar ju orimligt att samma lilla ort i Bergslagen ska ha två likadana stollar…

      Jasså, hon har varit i farten hos dig! Tillgång till dator på dårhuset igen, då!

      • 11 november, 2012 15:54

        Men inte var det Bergslagen? Den här personen (vars IP hade för- och efternamn) hörde hemma någonstans runt Linköping, och jag minns även att Lennart spårade henne någonstans söderut i landet..? I i i vilket fall så så skrev min dator när jag gick in på kommentarer ”som svar till Kettus” . Visste inte att WP hade en sån funktion att den ”kände igen” IP-nummer.

      • 11 november, 2012 15:59

        Zoomo höll till i Västervik. Men hon besökte Bergslagen (sin mor?) och bloggade därifrån några dagar. Precis som Kettu. Sedan blev det Västervik igen. Sjukhuset där, närmare bestämt.

      • 11 november, 2012 16:00

        Ok. Tja vi vet inte om det är samma, men Kettu är som sagt i farten i alla fall. Roligt att ”hen” har hälsan och mår bra!🙂

      • 11 november, 2012 16:03

        Och jag skriver ”hen” för ”hen” hittade mig den här gången via en ”mansrörelseblogg” och det brukar inte vara så många kvinnor på sådana. Så vi vet inte.

      • 11 november, 2012 16:04

        Rajtan tajtan på WP också då, kanske! Det är inte utan att jag saknat stollan!

  2. 11 november, 2012 16:12

    Fast zoomo var roligare och jag tror faktiskt inte att de är samma person.

    • 11 november, 2012 18:48

      Kettu var mer aggressiv. Och mycket verbal. Men man vet ju inte med klyftiga människor som missbrukar sin intelligens…

  3. 11 november, 2012 22:22

    Ja. Hon är just i full fart med att sprida lögner om mig på andra ”storbloggar”. Detta efter att jag blockade henne efter upprepade trakasserande mail. Hoppas hon har kul….

    Snygga sidensvansar, för att skriva On topic!

Kommentera

