Skip to content

Täta eller inte täta – det är frågan

9 november, 2012

Frost inatt och imma mellan rutorna i köksfönstret.

Jag är i valet och kvalet om jag ska täta fönstret bättre eller om jag ska hoppas på vackra frostrosor framöver. I februari i år när en tätningsligt lossat (samma som är borta än) fick jag ju så otroligt vackra frostbilder.

Draget i lägenheten har blivit myckre mindre eftersom det varit en riktig ventilationsfirma här som verkar veta vad de håller på med. Så kanske jag står ut med lite kyla från köksfönstret för att kunna fotografera vackra frostrosor.

 

3 kommentarer leave one →
  1. 9 november, 2012 09:56

    Svårt val det där, men egentligen ganska angenämt att kunna välja. Så bra att draget äntligen har minskat!

  2. 9 november, 2012 10:06

    Frostrosorna bli i varje fall vackra!

    Innan jag flyttade in renoverades lägenheten. Färgen på fönsterramarna hade inte härdat när fönstren skruvades ihop igen. Nu går det inte att komma åt utrymmet mellan rutorna utan att förstöra färgen och kanske även fönstervirket. Det är nästan tätt men ett och annat litet kryp letar sig dit och kommer inte ut igen.
    Jag får också frost på rutan men inte så fina isrosor som du har.

  3. skriveriet2 permalink
    9 november, 2012 12:33

    Vad gör man inte för konstens skull …

Kommentera

