Skip to content

I like/imsy

8 november, 2012

Idag gillar jag att jag äntligen får en Cyklamen att överleva i mitt hem!

Skötselrådet med vattning och en isbit på fatet samt inget kvarstående vatten efter en stund verkar vara knepet! Kallt om rötterna, alltså. Inget att placera på fönsterbräda över element.

Vad andra gillar ser du här

8 kommentarer leave one →
  1. Ida permalink
    8 november, 2012 08:36

    Fast det där är en cyklamen.😉

    • 8 november, 2012 08:50

      Haha, ja det är det ju! Inte bra att sätta sig vid datorn innan man vaknat ordentligt!!! Ändrat…

  2. 8 november, 2012 10:23

    Den är fin den där! Grattis!

  3. 8 november, 2012 11:50

    Kallt om rötterna alltså. Det var länge sen jag försökte… din är fin!

  4. 8 november, 2012 12:17

    sådana blommor överlever aldrig länge hos oss dessvärre!

  5. 8 november, 2012 15:34

    Fin blomma. Har svårt för inomhus växter. De trivs inte😉 Det enda jag har nu är en orkidé och den slokar för fullt. Skulle kanske behöva lite skötselråd😉

  6. 9 november, 2012 12:27

    De är vackra cyklamen. Jag har en på mitt köksbord.
    http://karingafallan.blogspot.se/2012/11/i-like.html

  7. 9 november, 2012 18:46

    Wow! Har aldrig lyckats med det. Heller aldrig provat med isbit.🙂

Kommentera

